اسلام در غرب و موضع کشورهای غربی در قبال آن

یک شنبه 9 بهمن 1401 - 15:14:0

دکتر هشام حماد رئیس اقلیت فلسطینی ها در آلمان در گفتگو با شبکه الکوثر درباره اسلام در آلمان و هلند و موضع غربی ها در قبال آن سخن گفت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر هشام حماد رئیس جامعه فلسطینی ها در دورتموند در گفتگو با برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر گفت : من حدود 43 سال است که در آلمان زندگی می کنم و در دهه هشتاد و نود در این کشور زندگی کرده ام زمانی که اسلام چیز عجیب و غریبی بود و برای برخی یا بسیاری از آلمانی ها چیزی ترسناک بود چرا که اساسا ناشناخته بود. ماجرای سوزاندن قرآن خشم من و همه مسلمانان آلمان و همه لیبرال ها را برانگیخت  اما این موضوع موجب ترس و وحشت ما نشده است چرا که با یک جریان قوی که نماینده اکثریت آلمانی ها یا اکثریت اروپایی ها باشد روبرو نیستیم. 
وی افزود : دلیل اعتقاد من این است که حدود 15 تا 20 درصد راست‌گرایان افراطی در آلمان هستند و بیشتر شعارهایشان ضد اسلام است، همچنین بیش از ده سال در هلند کردم و من تقریباً با اطمینان می توانم بگویم که می دانم راست گرایان در هلند چگونه فکر می کنند و سعی می کنند از طریق دشمنی ایدئولوژیک با اسلام به قلب رأی دهندگان برسند و این اولین نکته است. آنها فکر می کنند اسلام دین خشونت، ظلم به زنان و عقب ماندگی است و سعی می کنند از طریق برخی اقدامات این موضوع دروغین را ثابت کنند همانطور که در مورد قرآن نیز اتفاق افتاد. آنها می خواهند مستقیم یا غیرمستقیم ثابت کنند که این تعصبات در مورد اسلام درست است و از این رو انتظار دارند ما مسلمانان واکنش خشونت آمیز به این عمل مذموم نشان دهیم تا به هدف خود برسند. بنابراین ما باید ابتدا آرامش خود را به عنوان مسلمان حفظ کنیم و باید توانایی خود را در رساندن پیام درست و صحیح و واقعی اسلام حفظ کنیم.  
هشام حماد تصریح کرد : اسلام دین مدارا و دین همزیستی است و دینی است که به کشورهایی که در آن زندگی می کنند نیز احترام می گذارد و موجودیت آن را تهدید نمی کند و از سوی دیگر مسلمانان باید بر این جمله تاکید کنند که آن‌ها آن‌طور که راست‌گرایان ادعا می‌کنند، قصد مسلمان کردن اروپا را ندارند، و این باعث می‌شود که ما از طریق مساجد و انجمن‌هایمان نسبت به جامعه اروپایی که ما را احاطه کرده‌اند، باز باشیم و فکر می‌کنم این بهترین پاسخ است. 


 


یک شنبه 9 بهمن 1401 - 14:5:51