ناراحتی اروپایی ها به خاطر شکست توطئه های آنها داخل ایران است

جمعه 7 بهمن 1401 - 13:11:0

نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر در خصوص پیش نویس قطعنامه اروپایی علیه سپاه پاسداران ایران گفت این اقدام اروپایی ها پاسخ و واکنشی طبیعی به شکست توطئه ها و طرح های فتنه انگیز آنها داخل ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر علی عزالدین  کارشناس مسائل سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت : اتحادیه اروپا اکنون در چارچوب نظام جنگ اوکراین و روسیه قرار دارد و اختیار تصمیم گیری سیاسی خارجی خود را ندارد. شاید اروپا بتواند دیکته های بایدن را متمایز کند، زیرا بایدن پس از دخالت دادن آنها در درگیری اوکراین و روسیه، حاکمیت و کنترل خود را بر اروپاییها تشدید کرده است.
وی افزود : آمریکا اقداماتی از جمله جهت گیری به سمت ایران را به اروپا تحمیل کرد، کشورهایی که در گزارش به آنها اشاره شد کشورهایی هستند که در گسترش ناآرامی در جامعه ایران و هدف قرار دادن مردم در خیابان ها موثر و فعال بودند.  علاوه بر این اقداماتی علیه سپاه پاسداران انجام دادند چراکه سپاه نقش موثری در مهار اغتشاشات داشت. بنابراین این اقدام اروپایی ها ، واکنشی کاملا طبیعی به شکست پروژه های فتنه گرانه آنها در داخل ایران به شمار می رود.
وی ادامه داد: آمریکا از برخی اروپایی‌هایی که اکنون محتاج آمریکا هستند اقدامات بیشتر و بیشتر می‌خواهد و اروپای پیر درحال حاضر برابر آمریکا خم شده و مطیع آن شده است.


 


جمعه 7 بهمن 1401 - 7:46:57