گزارش برنامه مع المراسلین:

برگزاری نمایشگاه نقاشی با مفاهیم عاشورایی در تهران

شنبه 1 بهمن 1401 - 13:51:32

نمایشگاه «نور هدی نور حسین است و بس» برگزیده آثار نقاشی‌ استاد عبدالحمید قدیریان با حضور پرشور هنردوستان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای نیاوران تهران برپا شده است .

ویژه - الکوثر در این نمایشگاه ، هنر نقاشی و خلاقیت با مفاهیم عاشورا و آرمان حسینی عجین شده  و هنرمند در آثار خود رویدادهای تاریخی را به وقایع امروز پیوند زده است .
هنرمندان ایرانی موضوعی مهمتر از موضوع عاشورا نمی بینند و از طریق هنر،  این حقیقت  جهانی را بیان می کنند. در واقع امام حسین علیه السلام اولین هنرمندی است که بهترین و زیباترین تابلوی جاودانگی و ایثار و شهادت را به تصویر کشیده است.
در برخی از آثار حاضر دراین نمایشگاه ، شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد اثر هنری ربطی به موضوع نمایشگاه ندارد، اما عبدالحمید قدیریان ، نقاش و صاحب اثر نظر دیگری دارد. او می گوید ، پیام عاشورایی قیام امام حسین(ع)  می تواند مسجد الاقصی را از اشغال  آزاد کند و مسئله امام حسین(ع) و انقلاب او علیه بی عدالتی،  دلیل محکمی برای مبارزان فلسطینی شده است و آنها را به سوی پیروزی نهایی سوق می‌دهد.
هنرمندان ایرانی برای انتقال وقایع عاشورای حسینی به جهانیان هر کدام به شیوه خاص خود عمل می کنند .این نمایشگاه  نیز ترجمه این جمله است که «هر روز عاشورا و هر روز کربلاست» ...


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 1 بهمن 1401 - 13:17:16

پربازدیدها