فرصت ۱۵ ثانیه ای صهیونیست ها برای فرار از موشک‌های مقاومت

چهار شنبه 28 دی 1401 - 19:0:0
فرصت ۱۵ ثانیه ای صهیونیست ها برای فرار از موشک‌های مقاومت

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که شهرک‌نشین‌های منطقه نوار غزه در صورت آغاز حملات راکتی از غزه، تنها ۱۵ ثانیه زمان دارند، بدوند و از منطقه دور شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یدیعوت آحارونوت افزود: یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل برای اولین بار از زمان انتصاب در این سمت با روسای نهادهای غلاف (شهرک‌های اطراف غزه) و شهرداران شهرهای اطراف نوار غزه دیدار کرده است.
این روزنامه عبری در ادامه نوشت، روسای نهادهای غلاف غزه مسایل جنجالی منطقه غلاف غزه را به گالانت ارائه کرده و همگی از کمبود حمایت‌ها صحبت کردند. دراین دیدار همچنین راه‌های تقویت و توسعه شهرک‌سازی‌ها در جنوب و نیز تامین امنیت ساکنان آن را بررسی کرده و چالش‌ها و نیازهای مرحله آتی را ارائه کردند.
شهردار عسقلان در این دیدار گفته است : خطر ایران باید در راس اولویت‌های کابینه نتانیاهو قرار گیرد.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، طبق قوانین اسرائیل که مربوط به بیش از یک دهه قبل است، تنها شهرهای واقع در فاصله هفت کیلومتری نوار غزه همانند شهرهای مجاور حق دریافت مزایای حمایت را دارند و قانونگذاران تصور نمی‌کردند که وضعیت در منطقه تغییر خواهد کرد.
به گزارش این رسانه‌ها، در زمان آغاز حملاتی از غزه، شهرک‌نشین‌های این منطقه مجبور هستند فاصله‌های طولانی را بدوند و تنها ۱۵ ثانیه زمان دارند و یا اینکه روی زمین دراز بکشند و یا زیر سقفی پنهان شوند، در حالی که بسیاری از آنها توان دویدن یا پنهان شدن را ندارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 28 دی 1401 - 12:42:30