تاکید بشار اسد و امیرعبداللهیان بر روابط تاریخی بین سوریه و ایران

یک شنبه 25 دی 1401 - 8:51:0
تاکید بشار اسد و امیرعبداللهیان بر روابط تاریخی بین سوریه و ایران

رئیس جمهور سوریه در دیدار امیرعبداللهیان با بیان اینکه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد، سفر آتی آیت‌الله رئیسی به دمشق را با اهمیت توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دمشق سفر کرده، عصر شنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به بشار اسد، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت سوریه را امنیت و پیشرفت خود می‌داند و به پشتیبانی قوی از سوریه ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مشورت‌ها و همکاری های خوب و نزدیک بین مسؤولان دو کشور بویژه در سطح وزارت امور خارجه، این سفر را در راستای استمرار و تکمیل مشورت‌ها و تبادل نظرهای دو کشور در موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز خرسندی از روند گسترش روابط خارجی سوریه، این تحول را نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم سوریه در منطقه برشمرد.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر راهکار سیاسی به جای راهکار جنگ تاکید داشت، فلذا از تحولات مثبت در روابط سیاسی سوریه با دیگر کشورها استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اعتماد جمهوری اسلامی ایران به درایت و تدبیر رئیس جمهور و دولت سوریه، از روند توسعه مناسبات دوجانبه ایران و سوریه ابراز خرسندی کرده و بر لزوم تقویت بیش از پیش این روابط در تمام زمینه‌های مورد علاقه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دعوت رئیس جمهور سوریه و برنامه ریزی مشترک دو کشور برای سفر رئیس جمهور ایران به دمشق، ابراز اطمینان کرد که این سفر زمینه ساز تقویت روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت زمینه سازی برای همکاری‌های بلندمدت دو کشور، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تدوین و امضای برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت دو کشور خبر داد و همچنین بر لزوم زمینه سازی مناسب برای همکاری‌های دو و چند جانبه به منظور کمک و مشارکت در بازسازی سوریه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات اخیر کشورمان نیز گفت: ما یک جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم و برخی کشورهای غربی در این رابطه نقش مداخله جویانه و محرک داشتند که البته شکست خوردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین رئیس جمهور سوریه را در جریان آخرین تحولات مرتبط با روند مذاکرات رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران قرار داد و در خصوص مباحث مطرح شده در جریان نشست بغداد ۲ در اردن نیز توضیحاتی ارائه کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، خطاب به امیرعبداللهیان گفت: سفر جنابعالی هم از حیث دوجانبه و هم از حیث منطقه‌ای برای ما مهم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین کشور به سوریه است و در جنگ هم در کنار ما ایستاد و ما حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اهمیت سفر آتی آیت‌الله رئیسی به سوریه، آمادگی و اراده جدی دمشق به منظور تلاش مشترک و زمینه سازی برای موفقیت حداکثری این سفر را اعلام کرد.

بشار اسد ضمن تشریح آخرین تحولات سیاسی و دیپلماتیک مرتبط با سوریه، بر ضرورت و اهمیت استمرار مشورت‌ها و هماهنگی‌ها بین دو کشور ایران و سوریه در موضوعات مهم و راهبردی دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک سوریه است و ما در کنار هم بوده و از همدیگر در زمینه‌های مختلف حمایت خواهیم کرد.


 


یک شنبه 25 دی 1401 - 12:9:10

پربازدیدها