در دیدار با صدر اعظم آلمان مطرح شد:

نخست‌وزیر عراق: نیاز به نیروهای رزمی خارجی نداریم

شنبه 24 دی 1401 - 12:53:51
نخست‌وزیر عراق: نیاز به نیروهای رزمی خارجی نداریم

«محمد شیاع السودانی» ، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان، تأکید کرد: عراق به نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی نیازی ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، السودانی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی عراق امروز تونایی شکست دادن تروریسم را دارند، گفت: عراق به نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی نیازی ندارد و آنچه از این نیروها امروز در عراق حضور دارند، تیم‌های آموزش نیروهای عراقی هستند.
وی تأکید کرد که تیم مستشاری ائتلاف بین‌المللی برای ارزیابی میزان نیاز به آن همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد.
السودانی همچنین مبارزه با فساد و تأمین فرصت‌های شغلی را از اولویت‌های دولت خود اعلام کرد و گفت: همکاری با آلمان در بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت و پروژه‌های پتروشیمی به افزیش فرصت‌های شغلی در عراق کمک خواهد کرد.
السودانی افزود که عراق تجربه موفقی با شرکت زیمنس داشته و تمایل دارد که این تجربه را با دیگر شرکت‌های آلمانی نیز تکرار کند و تأکید کرد که آلمان در گسترش همکاری با عراق جدی است و تیم‌های تخصصی روند اجرای تفاهمات را پیگیری می‌کنند.
وی افزود که دولت عراق در حال تجدید نظر دائم در موانع بهبود فضای کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذاری در کشور است.
صدر اعظم آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که بر سر یک نقشه راه مشخص با نخست‌وزیر عراق به توافق رسیده  وافزود که آلمان خواستار کمک به عراق در متنوع کردن منابع اقتصاد خود است.
وی گفت که عراق از تغییرات زیست‌محیطی آسیب شدیدی دیده و باید وابستگی‌اش را به انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش دهد.
شولتس ابراز امیدواری کرد که عراق به یکی از شرکای مهم آلمان در صادرات سوخت تبدیل شود و تأکید کرد که آلمان از تحقق زیرساخت‌های پایدار برای برق در عراق حمایت می‌کند و خواستار تعمیق همکاری با عراق است.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 24 دی 1401 - 12:3:49

دسته بندی :