برخورد قهری با «روژه گارودی» نمونه‌ای از احترام فرانسه به آزادی بیان!

دو شنبه 19 دی 1401 - 18:30:0

دیپلمات سابق ایرانی برخورد قهرآمیز دولت فرانسه با «روژه گارودی» نویسنده و استاد مسلمان دانشگاه را نشانه دروغ بودن ادعاهای فرانسه و کلا غرب درباره احترام به «آزادی بیان» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سیدهای سیدافقهی» در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان» روی آنتن شبکه الکوثر رفت گفت: هر کشوری برای خود خطوط قرمزی دارد که هیچ فردی اعم از نویسنده یا اندیشمند حق ندارد آن را زیرپا بگذارد. عبور از این خطوط قرمز توسط شخص یا مجله یا هر رسانه ای، به عنوان بخشی از «فرهنگ گفتگو» تلقی نمی شود.

سیدافقهی با اشاره به عبور مجله فکاهی فرانسوی «شارلی ابدو» از همه خطوط قرمز فرهنگی و مذهبی و سیاسی و عقیدتی و دینی گفت: باید در برابر این رفتار ایستاد و این کار را باید دولت فرانسه آغاز کند. دولت فرانسه به بهانه دموکراسی و آزادی بیان با شارلی ابدو برخورد نمی کند در حالی که مجله دیگری حتی نمی تواند به خطوط قرمز غرب مثل موضوع «هولوکاست» نزدیک شود. اگر کسی در غرب از هولوکاست فقط انتقاد کند –نه تکذیب و انکار- و آمارها و مدارک ارائه شده درباره این موضوع را زیر سئوال ببرد زندگی‌اش را نابود می کنند.

این دیپلمات سابق ایرانی در این خصوص به زندگی نویسنده و فیلسوف مشهور فرانسوی «روژه گارودی» اشاره کرد و گفت: روژه گارودی پروفسور و استاد مسلمان دانشگاه در فرانسه بود که شهرت وسیعی داشت ولی وقتی هولوکاست را زیر سئوال برد او را از سمتش به عنوان استاد دانشگاه برکنار و او را جریمه مالی و به زندان محکوم کردند به طوری که مجبور به خانه نشینی شد. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 دی 1401 - 16:17:2