افراط گرایی و تروریسم مبنای تأسیس رژیم صهیونیستی

یک شنبه 18 دی 1401 - 9:7:0

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع «مقاومت فلسطین و گزینه های آن برابر تشدید افراط گرایی صهیونیستی» پرداخت و تندروی و تروریسم را پایه و اساس شکل گیری رژیم صهیونیستی دانست. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، الیف صباغ تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس امور رژیم صهیونیستی در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: جریان فاشیستی در جنبش صهیونیستی از بدو پیدایش رژیم صهیونیستی وجود داشته است، چه سکولار باشد و چه صهیونیسم مذهبی. 
صباغ افزود : اکنون جریان مذهبی صهیونیستی ، جریانی فاشیستی است و گویی جریان های قبلی جریان های مسالمت آمیز هستند و این درست نیست. هر آنچه اکنون در حال رخ دادن است چیزی است که اردوگاه دیگر یعنی جریان لیبرال یا سکولار صهیونیست مقدمات آن را فراهم کرده است زیرا تمام تئوری های صهیونیستی بر اساس استدلال های مذهبی بنا شده است. 
وی اضافه کرد : جریان لیبرال سکولار در مدت 65 سال و بیشتر و قبل از اشغال فلسطین تمام تئوری آن در خدمت این جریان فاشیست مذهبی صهیونیستی بود و این نتیجه طبیعی اقدامات قبلی، اشغالگری، غصب سرزمین و آوارگی فلسطینی ها است و این نتیجه طبیعی غصب سرزمین نیز شهرک سازی است. 


 


یک شنبه 18 دی 1401 - 9:33:18