طالبان شاهزاده انگلیسی را «بازنده دهن گشاد» خطاب کرد

شنبه 17 دی 1401 - 10:9:3
طالبان شاهزاده انگلیسی را «بازنده دهن گشاد» خطاب کرد

رجزخوانی پسر کوچک پادشاه انگلیس در مورد کشتن ۲۵ نفر از نیروهای طالبان با واکنش رهبران این گروه روبرو شد و آن را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «انس حقانی»، از مقامات ارشد طالبان گفت: ما بررسی کردیم و متوجه شدیم روزهایی که شاهزاده هری به آن اشاره می‌کند و از کشته شدن ۲۵ نفر خبر می‌دهد، از میان طالبان در هلمند تلفاتی نداشته ایم، پس نتیجه گیری می‌کنیم که غیرنظامیان و مردم عادی هدف قرار گرفته بودند.
 این مقام طالبان گفت: این داستان بخشی از جنایات جنگی ۲۰ ساله حضور نظامی غرب در افغانستان است، هرچند هنوز این تصویر کامل جنایات مرتکب شده توسط آنها نیست و جنایات‌های انجام شده بسیار بیشتر از این حادثه است.
حقانی همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به توصیف شاهزاده هری مبنی بر اینکه حذف افرادی که به گفته وی «جنگجویان دشمن» بودند، مثل حذف مهره‌های شطرنج از روی تخته بود، نوشت: آقای هری! آن‌هایی که شما کشتید مهره‌های شطرنج نبودند، بلکه انسان بودند. حقیقت چیزی است که شما گفتید؛ مردم بی گناه ما برای سربازان، رهبران نظامی و سیاسی شما مهره‌های شطرنج بودند. با این حال، شما در آن بازی شکست خوردید.

همچنین مولوی آقا گل  از فرماندهان طالبان استدلال کرد که این گروه در نهایت در جنگ علیه دشمنان بسیار ثروتمندتر و مجهزتر پیروز شده است، در حالی که این عضو سلطنتی انگلیس که «بازنده دهن گشادی است که سعی در جلب توجه دارد، به کاخ مادربزرگش فرار کرد.»
مولوی آقا گل می‌گوید که این شاهزاده انگلیسی کشته‌ها را از خودش درآورده و آدمی بود که «می‌ترسید که به میدان نبرد برود.» او افزود: اگر او واقعا مرد است، دوباره به افغانستان برگردد.
همچنین «خالد زدران» از مقام‌های ارشد طالبان و سخنگوی پلیس در کابل به دیلی تلگراف گفت: هری که با افتخار به جرایمش در افغانستان اعتراف می‌کند، باید در دادگاهی بین‌المللی محاکمه شود. شاهزاده هری را همیشه در هلمند به یادها خواهند سپرد. افغان‌ها هرگز کشته شدن مردان بی‌گناه خودشان را فراموش نخواهند کرد. عاملان چنین جنایاتی روزی به دادگاه بین‌المللی معرفی خواهند شد و جنایتکارانی مانند هری که با افتخار به جنایات خود اعتراف می‌کنند، در برابر جامعه بین‌المللی پای میز محاکمه آورده خواهند شد.

شاهزاده هری کوچک‌ترین پسر چارلز، شاه انگلیس است و در کتاب جدیدی که یادداشت‌های وی در آن منتشر شده به قتل ۲۵ نفر در افغانستان اذعان کرده و در این باره نوشته است: در جریان دومین حضورم در جنگ افغانستان ۶ بار به این کشور اعزام شدم که در مجموع ۲۵ نفر را کشتم، اما از این مساله نه شرمنده هستم و نه به آن افتخار می‌کنم.
وی در کتابش که با عنوان SPARE منتشر شده نوشته است: در گرما گرم جنگ من به این فکر نمی‌کردم که این ۲۵ نفر از مردم (افغانستان) هستند، بلکه مانند مهره‌های شطرنج، آنها از روی صفحه کنار زده شدند.
روزنامه تلگراف در این باره نوشت: این برای نخستین بار است که این شاهزاده ۳۸ ساله انگلیسی به تعداد نیروهای طالبان که در زمان دوران خدمت سربازی اش در افغانستان آنها را کشته، اشاره کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 17 دی 1401 - 10:7:58

دسته بندی :