کارشناس لبنانی : ایران تحریمهای آمریکا را خنثی کرد

جمعه 16 دی 1401 - 17:43:0

پژوهشگر امور راهبردی و سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران چگونه توانست محاصره آمریکا را بشکند ، سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر علی حمیه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت : این اقدم تنها یکی از چند اقدامی است که جمهوری اسلامی ایران با عضویت فعال در سازمان شانگهای برداشته است و مسئله دیگر قراردادهایی است که با چین منعقد کرده است. ایران محاصره سیاسی آمریکا علیه خود را شکست و محاصره نظامی را نیز در موضوع هسته ای خنثی کرد و درحال حاضر میزان غنی سازی را به 20 و 60 درصد رسانده است.
حمیه اضافه کرد : ایران بار دیگر اقدام نظامی را با تعامل با روسیه شکست و اکنون ایران با شکستن محاصره اقتصادی و مالی علیه خود در حال حرکت به طرف شکستن محاصره اقتصادی است.
وی افزود : ایران برای شکستن محاصره اقتصادی ونزوئلا نیز که از سوی آمریکا صورت گرفته بود اقدام کرد. البته ایران مادر مستضعفان است و همچنین سیستم بریکس وجود دارد و برزیل یکی از اعضای اصلی و تاثیرگذار آن است و از این رو جمهوری اسلامی ایران تمامی محاصره های آمریکا را به طور کامل و قوی در هم می شکند و از بین می برد.


 


جمعه 16 دی 1401 - 17:6:2