چرا ترکیه دست دوستی به سمت سوریه دراز کرده است؟

جمعه 9 دی 1401 - 17:36:7

کارشناس علوم جامعه شناسی سیاسی گفت روی آوردن ترکیه به برقراری روابط جدید با سوریه به این علت است که این کشور فهمید همه توطئه هایش برای سرنگون کردن نظام سوریه با شکست مواجه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر مهند الضاهر در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که به بررسی از سرگرفته شدن تماس‌های رسمی بین دولت ترکیه و سوریه اختصاص یافت گفت: ترکیه به طور کلی تلاش می کند روابط جدیدی با سوریه برقراری کند تا از همسایگان سوریه امتیازات بیشتری بگیرد به همین علت است که شاهد تلاش های آنکارا برای آشتی با عربستان سعودی و مصر هستیم.

این کارشناس جامعه شناسی سیاسی افزود، ترکیه که از گروه های تروریستی در داخل سوریه حمایت می کرد پس از آن که متوجه شد همه توطئه هایش علیه نظام سوریه با شکست مواجه شده است، به برقراری روابط جدید با سوریه روی آورد.

المهند افزود: سوریه توانست پیروز شود و بر همه این تلاش ها و برنامه های ترکیه که مبتنی بر حمایت از سازمان های تروریستی بود، غلبه کند.

شایان ذکر است وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد وزیران دفاع روسیه و سوریه و ترکیه مذاکراتی سه جانبه در مسکو برای بررسی پایان دادن به بحران سوریه و برقراری ثبات در این کشور، برگزار کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 9 دی 1401 - 17:35:58