درخواست سازمان همکاری اسلامی از طالبان

دو شنبه 5 دی 1401 - 9:7:45
درخواست سازمان همکاری اسلامی از طالبان

سازمان همکاری اسلامی از طالبان خواست که از تصمیم خود برای جلوگیری از استخدام زنان در سازمان های کمک رسانی و امدادی تجدید نظر کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان همکاری اسلامی در حساب توئیتری و در بیانیه‌ای نوشت: حقوق اساسی زنان افغان بار دیگر پس از دستور ۲۴ دسامبر ۲۰۲۲ از سوی وزارت اقتصاد در کابل خدشه دار شده است.
درخواست سازمان همکاری اسلامی پس از آن بیان می شود که "فولکر ترک" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه این اقدام طالبان را به نقض حقوق زن و تعدی به کمک های ضروری به زندگی دانست که بسیاری از افغان ها نیازمند آن هستند.
وی در بیانیه ای که از طریق دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در توئیتر منتشر شد، افزود: نمی توان حقوق زنان و دختران را انکار و صدای آنان را خفه کرد.
دولت طالبان روز شنبه به سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی در افغانستان دستور داد که فوراً کارمندان زن را تا اطلاع ثانوی از آمدن سر کار منع کنند.
سازمان ملل شنبه شب در واکنش به این دستور طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ممنوعیت حضور و ادامه فعالیت کارمندان زن سازمان‌های غیردولتی «عمیقاً نگران» است.
این بیانیه‌ افزود، چنین دستوری بنیادی‌ترین حقوق زنان را نقض می‌کند و همچنین نقض آشکار اصول بشردوستانه است.
طالبان با وجود وعده‌های مکرر در گذشته مبنی بر اینکه به حقوق اساسی همه افغان‌ها احترام خواهند گذاشت، به طور فزاینده‌ زنان را از حق زندگی عمومی محروم کرده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


دو شنبه 5 دی 1401 - 9:7:40

دسته بندی :