توافق ضمنی در ائتلاف راستگرای نتانیاهو برای سازش با ریاض

دو شنبه 5 دی 1401 - 8:36:14
توافق ضمنی در ائتلاف راستگرای نتانیاهو برای سازش با ریاض

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، با وجود اعلام تشکیل ائتلاف راستگرا توسط نتانیاهو، توافق ضمنی در داخل این ائتلاف شکل گرفته است که به وی امکان می‌دهد به سمت توافق با ریاض حرکت کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری عبری اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی با توافق درون‌حزبی خود، در پی امضای توافق صلح با عربستان سعودی است.
نتانیاهو امید زیادی برای سازش با عربستان دارد و این توافق یکی از مسائل اساسی در برنامه انتخاباتی وی برای نخست‌وزیری بوده است. لذا این مقام صهیونیست در تلاش است این توافق را در ادامه توافقهای موسوم به ابراهیم حاصل کند.
به گزارش این شبکه، این اقدامات در ادامه اقدامات چند سال قبل نتانیاهو برای توافق سازش با کشورهای عربی است؛ هر چند «کشورهای عربی و اسلامی نیز وجود دارند که به سمت عادی‌سازی روابط [با صهیونیستها] حرکت می‌کنند».
بنا بر این گزارش، توافق ضمنی بین نتانیاهو و شرکایش در کابینه جدید، به صورت موقتی، اقداماتی مانند اشغال اراضی کرانه باختری، برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی یا تغییر وضعیت آن را متوقف می‌کند تا بتواند به سازش با ریاض دست پیدا کند.
«جکی خوجی» نویسنده اسرائیلی نیز به تازگی تأکید کرد که پیشرفت روند عادی سازی روبه‌رشد بین رژیم صهیونیستی و عربستان که به دنبال انقلابی برای تغییرات داخلی است، با موضع آمریکا در قبال سعودی به رهبری «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد این کشور مرتبط است


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 5 دی 1401 - 8:36:9

پربازدیدها