تلاش فرانسه برای برقراری روابط مهم با عراق

پنج شنبه 1 دی 1401 - 13:2:0

نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع کنفرانس بغداد و آینده همکاری و شراکت بین کشورهای همسایه در منطقه که در امان پایتخت اردن درحال برگزاری است ، پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، قاسم الغراوی تحلیلگر مسائل سیاسی از بغداد در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «کنفرانس بغداد ؛ افقهای همکاری و شراکت بین کشورهای همسایه» اختصاص داشت ، گفت : این کنفرانس امتداد آنچه در دور نخست کنفرانس بغداد از توصیه ها و اقدامات ویژه در عراق تصویب شد برگزار می شود چراکه عراق اولین هدف این کنفرانس است.  
الغراوی افزود : همه در ایستادن در کنار عراق و حمایت از آن متفق القول هستند، اما ما عراقی ها هیچ بازتاب مثبتی را در عراق مشاهده نکردیم و حضور فرانسه در این کنفرانس و سایر کنفرانس هایی که در منطقه برگزار می شود برای گسترش و توسعه دیپلماسی خود در منطقه غرب آسیا تلاش می کند.
وی تصریح کرد : اگر فرانسه شعار «بازسازی عراق» را با هدف ایجاد یکی از درهای ایجاد ارتباط گسترده با عراق و کشورهای منطقه مطرح می کند ، من معتقدم یکی از اهداف فرانسه این است که می خواهد جای آمریکا را که کشورهای منطقه تمایلی به آن ندارند ، پر کند.
الغراوی اضافه کرد : آنچه آقای السودانی نخست وزیر عراق و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران قابل توجه و بسیار مهم است. آقای السودانی بر نکات بسیار مهمی تاکید کرد که همکاری اقتصادی بین کشورهای همسایه است به گونه ای که منافع مشترک را برای همه طرفها محقق کند.


 


پنج شنبه 1 دی 1401 - 14:2:8