واکنش عراقیها به ادعاهای شورای همکاری خلیج فارس در مورد ایران

سه شنبه 22 آذر 1401 - 13:57:0

در مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جمهوری اسلامی ایران چیز جدیدی وجود ندارد و لحن خصومت آمیز همچنان بر آن حاکم است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در گزارشی از بغداد در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : این موضوع در آخرین بیانیه اجلاس سران عرب و چین که در آن این کشورها ، ایران را به دخالت در امور عراق متهم کردند مشهود بود.
این موضع تعجب تعدادی از پژوهشگران و تحلیلگران را برانگیخت و آنها تاکید کردند آنچه در این بیانیه آمده است با واقعیت در تضاد است چراکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشور حامی مردم و دولت به ویژه در دوران اشغالگری داعش است.
مؤید العلی پژوهشگر عراقی به خبرنگار الکوثر گفت : عراق ، ایران را به عنوان یک پشتوانه منطقه ای بسیار بزرگ می بیند و مسائل سرنوشت ساز و ایدئولوژیک مشترکی بین دو طرف در منطقه وجود دارد اما درج برخی عناوین سیاسی که ایران را به دخالت در امور عراق متهم می کند ، نشان دهنده اهداف خبیثانه ای است که هدف از آن اخلال در روابط ایران و عراق از یک سو و روابط ایران و چین از سوی دیگر است. 
العلی افزود : این درحالی است که قرار بود نشست سران عرب و چین ، یک نشست اقتصادی باشد که در جهت تقویت همکاری بین چین و کشورهای منطقه ، توصیه هایی را صادر کند. 
سیاستمداران معتقدند درهم تنیدگی اختلافات سیاسی در یک موضوع اقتصادی منجر به شکست هدف اصلی طرح اجلاس سران عرب و چین می شود که هدف آن ایجاد پل های ارتباطی اقتصادی است. 
سوء استفاده از کنفرانس‌های بین‌المللی برای اعلام اهداف مخرب، چیزی است که این کشورها در یک بازی‌ که برای همه آشکار است ، به دنبال آن هستند. 
این موضع اخیر کشورهای شورای همکاری در چارچوب سیاست تحریف حقایق و دامن زدن به هرج و مرج و مشکلات در منطقه صورت می گیرد. 


 


سه شنبه 22 آذر 1401 - 13:57:6