مقاومت در کرانه باختری و تغییر مسیر مبارزه

جمعه 18 آذر 1401 - 18:49:0

مسیر مبارزه در کرانه باختری اخیرا شاهد تحولی اساسی در سطح تشدید جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است : رژیم صهیونیستی می‌خواهد صهیونیست‌ها را در یک دایره واحد نگه دارد که فقط آن‌ها از آن فراتر می‌روند، به عبارت دیگر، هرگاه این اشغالگران به مناطق فلسطینی و شهرهای مختلف هجوم آورد، دایره تقابل در همسایگی فلسطین باقی می‌ماند و از آن منحرف نمی‌شود.  
با این حال، در دهه نود قرن گذشته، آرمان فلسطین شاهد یک تغییر کیفی در مقابله با اشغالگری به مرحله حمله بود، زیرا فلسطینی ها از طریق توسعه ابزارهای مبارزه و مقاومت، به ویژه در زمینه نظامی، به سمت مرحله حمله حرکت کردند. مرحله ای که به حملات صهیونیست ها با یک ضد حمله پاسخ داده می شود و این همان چیزی است که دشمن از آن می ترسید.
صهیونیستها همچنین از ادامه، گسترش و توسعه این نوع مبارزات بیم دارند و به همین دلیل تلاش های فراوانی برای تضعیف این مبارزات با تکیه بر مداخلات طرف های منطقه ای و بین المللی انجام داده اند.
اما آنچه خطرناکتر از آن در رابطه با رژیم اشغالگر است ، رسیدن فلسطینی ها به مرحله بازدارندگی است، جایی که منتظر حمله صهیونیست ها نیست، بلکه  مقاومت فلسطین اقداماتی را انجام می دهد که سیاستمدار صهیونیست را به تردید در انجام هر گونه حماقت و تصمیم گیری علیه منافع فلسطین سوق می دهد.


 


جمعه 18 آذر 1401 - 18:14:7