ربوده شدن ۱۹ نمازگزار در نیجریه

دو شنبه 14 آذر 1401 - 11:26:26
ربوده شدن ۱۹ نمازگزار در نیجریه

مهاجمان مسلح با حمله به مسجدی در شمال غرب نیجریه ۱۹ نفر را ربودند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مهاجمان در زمان برگزاری نماز عشا به داخل این مسجد در روستای مایگامجی در ایالت کاتسینا حمله کردند و پس از تیراندازی و مجروح کردن امام جماعت و یک نمازگزار دیگر، افرادی را همراه خود بردند.
گروه‌های تبهکار در قسمت‌های شمال غرب و مرکز نیجریه فعالیت می‌کنند. اعضای این گروه‌ها با حمله به روستاها، دام‌ها را سرقت می‌کنند، افراد را برای باج گیری می‌ربایند و پس از غارت کردن وسایل، خانه‌ها را آتش می‌زنند.
این گروه‌های تبهکاری، معمولاً گروگان‌های خود را پس از دریافت باج، آزاد می‌کنند. اعضای این گروه‌ها در «روگو فارست» در اطراف چهار ایالت از جمله کاتسینا در شمال غربی نیجریه پناه گرفته اند.
مقامات نیجریه اعلام کردند ماه گذشته در یک رشته حملات راهزنان به روستا‌های ایالت کادونا که مجاور ایالت کاتسینا قرار دارد، ۱۵ نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.
براساس گزارش‌های نهادهای رسمی، شمال غرب و مرکز نیجریه از اواخر سال ۲۰۲۰ تاکنون شاهد افزایش حملات بوده است. موارد آدم‌ربایی‌های دسته جمعی و دیگر جنایات خشونت آمیز نیز در این منطقه به شدت افزایش یافته و دولت نتوانسته است نظم و قانون را در این مناطق برقرار کند.
چند ماه قبل، نیروهای چاد، کامرون، نیجریه و نیجر در چارچوب نیروهای نظامی مشترک حمله هماهنگ جدیدی را در چهار کشور با هدف نابودی بوکوحرام و سایر گروه‌های تروریستی فعال در منطقه اطراف دریاچه چاد انجام دادند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 14 آذر 1401 - 11:26:13

دسته بندی :