در جلسه شورای اداری استان بوشهر مطرح شد:

سرلشکر باقری: سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد

دو شنبه 14 آذر 1401 - 10:22:24
سرلشکر باقری: سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار و قدرت نیروهای مسلح ایران گفت: در ۲ سال گذشته هیچ ناو هواپیمابر و بالگرد‌بری از آمریکا در خلیج فارس حضور نداشت و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر هم‌اکنون با سواحل ایران فاصله دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در جلسه شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر و با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر در کشور 2 منطقه حیاتی داشته باشیم به این معنا که ملت ایران و همه ارکان نظام، اعتقاد دارند که ارزش دارد جان‌ها برای حفظ و صیانت از آن ایثار و فدا شود یکی از آنها مانند همه کشورها پایتخت و پیرامون آن و دیگری منطقه خلیج فارس است.
سرلشکر باقری با بیان اینکه امنیت، بقا و سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد گفت: منطقه خلیج فارس از یک سمت از تنگه راهبردی هرمز آغاز می‌شود که گلوگاه صادرات و واردات کشور است، سمت دیگر آن خوزستان منبع انرژی فسیلی نفتی است و بین این منطقه استان بوشهر در خشکی، ساحل و دریا قرار گرفته است و منبع اصلی گاز کشور، بخشی نفت، محل مبدأ صادراتی نفتی و صنایع راهبردی کشور است.
باقری افزود: تا بعد از دفاع مقدس انواع ناوگان‌های آمریکایی از جمله ناو هواپیمابر، بالگردبر ناوشکن، و زیرسطحی در خلیج فارس حضور داشتند و جولان می‌دانند و تا 7 تا 8 مایلی ساحل ایران حضور پیدا می‌کردند، اکنون این ملت و نیروهای مسلح و فرماندهی بی‌نظیر فرمانده معظم کل قوا، با اقتدار و قدرت بالا، تدبیر و تلاش کردند، و به جایی رسید که در 2 سال گذشته هیچ ناو هواپیمابر و بالگردبری در خلیج فارس حضور ندارد و بیش از 1000 کیلومتر هم‌اکنون با سواحل ایران فاصله دارند، خودشان مطرح کردند که "ایرانی‌ها با افزایش برد موشک‌هایشان، دقت و قدرت آتش کاری کردند که ما ماندنمان در اینجا با خطرات و هزینه‌های بالا و فراوانی مواجه شود".
باقری ادامه داد: این‌که دشمن از تصمیم به تهاجم نظامی به ایران صرف‌نظر می‌کند به‌خاطر حقوق بشر نیست، آنان اثبات کردند که هیچ رحم و مروتی ندارند، اگر آرامش در کشور و خلیج فارس وجود دارد مربوطه به واهمه‌ای است که از جنگ دارند، از بازدارندگی‌ای است که توسط جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و اقرار می‌کنند جنگ با ایران به‌صرفه نیست و وارد این حوزه نمی‌شوند.
وی با اشاره به اینکه دشمن دائم در حال توطئه‌های جدید است تصریح کرد: در سمت جبهه حق هم باید تدبیر جدید کرد و امکان جدید آورد، آمادگی و توان دائماً باید بالا برد و به رخ دشمن کشانده شود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: دشمنان با ناامیدی در این صحنه وارد صحنه‌های دیگر شدند و در بخش‌های جنگ نرم، فرهنگی، سایبری، فضای مجازی و رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کردند و در جنگ شناختی چقدر روی فکر جوانان کشور کار عمیق کردند.
باقری همچنین  با اعلام اینکه در انقلاب اسلامی بالای 92 تا 93 درصد جمعیت علیه حکومت سیاه پهلوی به خیابان و میدان آمدند گفت: بخشی از دشمنان مانند شبکه‌های صهیونیستی و برخی از اندیشکده‌های آمریکایی اعلام کردند که "سرخورده و ناامید شده‌ایم"، ولی بدیهی است که به‌طرق گوناگون ادامه می‌دهند، و در این راستا وظیفه نهادها مشخص است و امنیت کشور را تأمین می‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 14 آذر 1401 - 10:22:20