تاکید کارشناس عراقی در قضیه ساخنه ؛

فعال سازی توافقات ؛ محور اصلی دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب

جمعه 11 آذر 1401 - 13:6:21

پژوهشگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به سفر نخست وزیر عراق به ایران اشاره کرد و گفت: در این سفر بسیاری از موضوعات مهم مورد علاقه دو کشور برادر ، مطرح شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر رعد هادی جباره پژوهشگر سیاسی و دیپلمات سابق در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به ایران اختصاص داشت ، گفت : محمد شیاع السودانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، امام خامنه ای مسائل متعدد و مهمی را که مورد علاقه دو کشور دوست و برادر قرار دارد مطرح کرد.
جباره افزود : در این سفر پنج محور اصلی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.  محور اول: همکاری امنیتی برای کنترل مرزها.  محور دوم: میانجیگری عراق بین ایران و عربستان سعودی. محور سوم: روابط دوجانبه بین دو کشور. محور چهارم: تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری در سطح انرژی، گاز و برق. محور پنجم: پرونده تحقیق درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس.
رعد هادی جباره تاکید کرد : در دیدار امام خامنه ای و محمد شیاع السودانی ، فعال سازی قراردادهای قبلی و همکاری های راهبردی دو طرف در زمینه های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و علمی مطرح شد.  
این کارشناس عراقی تصریح کرد : عراق و ایران درحال حاضر تلاش می کنند موانعی را که بر سر راه فعالسازی توافقات پیشین قرار دارد از جمله موانع بانکی که به دنبال تحریمهای ظالمانه آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران وجود دارد ، بر طرف کنند و می خواهند سطح همکاری و تبادل تجاری بین دو کشور را از 12 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار افزایش دهند و هدف گذاری خوب و بالایی به شمار می آید.


 


جمعه 11 آذر 1401 - 13:6:15