تاکید کارشناس عراقی در برنامه قضیه ساخنه ؛

منطقه کردستان عراق به مرکز سازمان های تروریستی تبدیل شده است

جمعه 11 آذر 1401 - 10:14:0

پژوهشگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران، گفت: دولت عراق جدی است تا در راستای فعال سازی توافقات بین دو کشور درباره گروههای تروریستی در منطقه کردستان ، گام های جدی بردارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مؤید العلی تحلیلگر مسائل سیاسی از بغداد در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به ایران اختصاص داشت ، گفت : اقلیم کردستان از دوره قبل به مرکز بسیاری از احزاب تروریستی و برخی مزدوران تبدیل شده است که توسط موساد یا سیا یا برخی احزاب که خواهان استقلال عراق و جمهوری اسلامی نیستند مدیریت می شوند.
این پژوهشگر مسائل سیاسی تاکید کرد : گروه‌های افراطی در شمال عراق وجود دارند که برای ایجاد تفرقه، هرج و مرج و سردرگمی در جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.
العلی افزود : موضوع حضور گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان در دولت‌های قبلی عراق مورد بررسی قرار گرفت اما نتیجه‌ای حاصل نشد و در چارچوب توافق‌ها باقی ماند و این نشان می‌دهد که دولت جدید برای فعال‌سازی این توافقات جدی است و مصمم است گام های جدی عملی بردارد.


 


جمعه 11 آذر 1401 - 10:23:42