سفر السودانی به ایران و گفتگو درباره مهمترین مسائل مورد علاقه دو کشور

پنج شنبه 10 آذر 1401 - 16:49:0

محمد شیاع السودانی در اولین سفر رسمی خود به ایران به عنوان نخست وزیر عراق، با مقامات ارشد ایران دیدار و درباره مهم ترین موضوعات مورد علاقه مشترک با آنها گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به سفر نخست وزیر عراق به تهران اختصاص داشت ، آمده است : السودانی در اولین روز سفر رسمی خود به ایران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار کرد و السودانی در این دیدار از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با تروریسم تشکر و   بر لزوم ادامه تلاش های مشترک برای مقابله با تروریسم، افراط گرایی و مواد مخدر تاکید کرد.
نخست وزیر و رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین دیداری دوجانبه ای داشتند که در آن درباره روابط دوجانبه دو کشور و راه‌های ارتقای همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.  
 نخست وزیر عراق در نشست خبری خود با رئیس جمهور ایران تاکید کرد که بغداد اجازه نخواهد داد کسی از خاک عراق برای حمله به ایران استفاده کند.
 السودانی از ایستادگی ایران در کنار مردم عراق از سال 2003 و نقش ویژه ایران در بیرون راندن داعش از عراق قدردانی کرد و بر تعمیق روابط تاریخی دو کشور تاکید کرد.


 


پنج شنبه 10 آذر 1401 - 17:9:28