درخواست عراقیها برای مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

سه شنبه 8 آذر 1401 - 8:16:5

با نزدیک شدن به سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) و همراهانشان ، جنبش مردمی ، تجمعی اعتراض آمیز را مقابل دادگاه استیناف الکرخ در مرکز بغداد برگزار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در گزارشی از بغداد در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : معترضان با سردادن شعارهایی خواستار پاسخگویی عاملان جنایت فرودگاه و ترور فرماندهان پیروزی شدند.  
علاء الموسوی یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار ما گفت : این آمریکاییهای شرور فرماندهان ما را به شهادت رساندند و ما در اینجا جمع شده ایم تا از دستگاه قضائی بخواهیم محاکمه ای عادلانه را انجام دهد. ما معتقدیم که مردم عراق ولی دم این قهرمانان پیروزی هستند. 
امیر الموسوی یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت : ما اجازه نمی دهیم مهمان ما در خانه ما کشته شود چرا که این نقض حاکمیت عراق است و ما امروز در اینجا جمع شده ایم تا نقش مردم را در این مسئله تثبیت کنیم. آمریکاییها از حد خود تجاوز کردند و این دخالتی آشکار و مردود در امور داخلی عراق است. 
در این تجمع اعتراضی ، طرح شکایت از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا و تعدادی از مقامات عراقی و در صدر آنها مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق، به عنوان متهمان ترور فرماندهان پیروزی ارائه شد. 
احمد شهید فعال حقوقی به خبرنگار الکوثر گفت : ما صبح امروز شکایتی را برابر شورای عالی قضائی و دادگاه تحقیقات الکرخ ارائه کردیم و ما به عنوان شاکی و یکی از برادران شهید ابومهدی المهندس این شکایت را بر ضد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا و سفیر آمریکا در عراق و مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر و رئیس سرویس اطلاعاتی عراق ارائه کردیم. 
شرکت کنندگان در این تجمع فعال شدن مصوبه پارلمان عراق را برای خروج نیروهای خارجی از عراق ، خواستار شدند. 
برگزاری این تجمع مقابل یکی از دادگاه های عراق ، به منزله اعلام وفاداری به فرماندهان پیروزی است که جان خود را فدا کردند و هر روز برای شهادت به میدان نبرد می رفتند. 
استفاده از همه ابزارهای فشار برای کشف عاملان جنایت فرودگاه همان چیزی است که جنبش مردمی به دنبال آن است و برای تحت فشار قرار دادن مقامات ذی ربط ، مسیر قانونی را طی می کند. 


 


سه شنبه 8 آذر 1401 - 8:12:41