مقام اروپایی : مردم خاورمیانه حق دارند از قیافه‌ ما هم حالشان به هم بخورد

دو شنبه 7 آذر 1401 - 9:50:28
مقام اروپایی : مردم خاورمیانه حق دارند از قیافه‌ ما هم حالشان به هم بخورد

کلر دالی، نماینده‌ ایرلند در پارلمان اروپا با بیان اینکه مردم خاورمیانه به هر دلیلی حق دارند از قیافه‌ ما هم حالشان به هم بخورد، گفت: کشورهای غربی منبع بی‌ثباتی در این منطقه بوده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم دالی تصریح کرد: از زمان جنگ‌های صلیبی، مردم خاورمیانه به هر دلیلی حق دارند که از قیافه‌ی ما هم حالشان به هم بخورد. فرانسه و بریتانیا وقتی‌ مرزهای کشورها را ترسیم می‌کردند، تخمِ بی‌ثباتی را در این منطقه کاشتند.
وی افزود: تا زمانی‌ که دیکتاتورها از منافع ما محافظت می‌کردند،هرگز از حمایت از آنها ابایی نداشتیم! چگونه سرنگونی دولت مصدق در ایران به ثبات منطقه کمک می‌کرد؟ آیا جنگ عراق با ایران باعث امنیت در منطقه می‌شد؟ آیا حمایت از سازمان مجاهدین (منافقین) مایه‌ افتخار ما بود؟
خانم کلر دالی گفت: هرگونه مداخله‌ غرب از جمله اشغال عراق، فاجعه‌ تاریک افغانستان، بمباران لیبی توسط ناتو، پشتیبانی از داعش در سوریه و نسل‌کشی عربستان در یمن،همگی موج‌های ویرانگری از بی‌ثباتی در منطقه پدید آورد که پس‌لرزه‌های آن تا دهه‌ها ادامه می‌یابد.
این سیاستمدار اروپایی تاکید کرد: کشورهای فروپاشیده،اقتصادهای ورشکسته، آسیب‌ها و کشمکش‌ همیشگی به جا خواهد گذاشت و در پایان دستمان را زیر چانه می‌گذاریم و وانمود می‌کنیم که ما در این رخدادها دست نداشتیم و می‌پرسیم که چگونه ما می‌توانیم ثبات را در منطقه ارتقا دهیم؟حتما دارید شوخی می‌کنید؟!


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 7 آذر 1401 - 9:48:42