نخست وزیر عراق سه‌شنبه به تهران سفر می‌کند

یک شنبه 6 آذر 1401 - 15:57:32
نخست وزیر عراق سه‌شنبه به تهران سفر می‌کند

مشاور امنیت ملی عراق امروز یکشنبه از سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تهران در روز سه شنبه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قاسم الأعرجی در مصاحبه ای تلویزیونی که خبرگزاری «بغداد الیوم» خبر آن را منتشر کرد گفت: «نخست وزیر محمد شیاع السودانی روز سه شنبه آینده برای رایزنی درباره مسائل مختلف از جمله گلوله باران مناطقی در کردستان عراق، به ایران سفر خواهد کرد».

به گفته الأعرجی، در سفر اخیر نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق به بغداد، بسیاری از مسائل مهم که به امنیت و حاکمیت عراق مربوط می شود، بررسی شد. وی افزود: در دیدارهای بارزانی با مقامات عراقی، درباره بسیاری از مسائل مهم که به یکپارچگی عراق و امنیت و همچنین حفظ حاکمیت این کشور مربوط می شود، تفاهم به دست آمد.

الأعرجی خاطرنشان کرد، بین بغداد و اربیل تفاهم وجود دارد و کمیته ای عالی برای دستیابی به تفاهم با جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به منظور یافتن راه حل های مناسب، تشکیل خواهد شد.

مشاور امنیت ملی عراق افزود، قطعا ما زیر بار هر گونه نقض حاکمیت عراق نخواهیم رفت و قرار است نخست وزیر محمد شیاع السودانی روز سه شنبه آینده به تهران سفر کند و درباره این موضوع به شکل جدی و مفصل (با مقامات ایرانی) گفتگو خواهد شد.

پیش از این محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با نخست وزیر عراق دیدار و دعوت رسمی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را برای سفر به تهران به او تسلیم کرده بود. در این دیدار همچنین مسائل دوجانبه بررسی شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 6 آذر 1401 - 15:57:27

پربازدیدها