پیروزی ایران مقابل ولز در فضای اجتماعی و رسانه ای عراق پیچید

شنبه 5 آذر 1401 - 11:49:54
 پیروزی ایران مقابل ولز در فضای اجتماعی و رسانه ای عراق پیچید

پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل ولز در جام جهانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق بازتاب گسترده داشت و تصاویری از محبت عراقی ها به ملت ایران مخابره شد که در کمتر رویداد ورزشی دیده شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تبریک ها به ایران و توصیف ها از خیز برداشتن یوزهای ایرانی زخمی اما سربلند در عبور از بحران ها در کنار ویدیوهایی ترکیبی از لحظات به ثبت رسیدن گل های تیم ملی ایران در برابر همتای ولزی آن به خوبی در عراق دیده و ثبت شد و توصیف گل های ایران با کلید واژه هایی مانند «گل های تمیز»، «ظهور رعد آسای ایران»، «اولین پیروزی ایران مقابل تیمی اروپایی در جام جهانی» و «دوگانه تمام کننده»، در فضای اجتماعی و رسانه ای عراق بازتاب گسترده ای داشت .

چندین رسانه عراقی مانند المستقله، نون، بغداد الیوم، آی کیو نیوز، شفق نیوز و المورد نیوز بر تیترهایی متشکل از «دو گل تمیز» و «دوگانه کشنده و تمام کننده» ایران در برابر ولز متمرکز شدند و نوشتند که این رویداد «اولین پیروزی تاریخی تیم ملی ایران در جام جهانی مقابل یک تیم اروپایی» است.
کرکوک تی وی، گزارش داد که «ایران مانند صاعقه، ولز را در وقت تلف شده و با دو گل شوکه کرد».
در شبکه های اجتماعی عراق برای ساعاتی، اکثر مطالب و تصاویر به رقابت ایران و ولز اختصاص یافت.
دراین میان و در کنار تبریک چهره هایی مانند محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی، پیام یکی از سران جریان صدر نیز با توجه خاص مخاطبان روبرو شد؛ پیامی که در آن، «علی محسن التمیمی» پیروی تیم ملی ایران را «پیروزی بزرگ اسلامی» خواند.

همچنین، کنفرانس ملی کردهای فیلی عراق به جمهوری اسلامی و ملت ایران تبریک گفت.
اما ورای فضای رسانه های صاحب نام، در شبکه های اجتماعی عراق یک پدیده دیگر نیز دیدنی و برای ثبت در تاریخ، ماندگار شد؛ عکس ها و ویدیوهای مختلفی از برد تیم ملی ایران با ترانه های حماسی عراقی ترکیب شد تا این پیروزی را به ملت ایران تبریک بگوید و سهمی در شیرینی و لبخند پس از آن داشته باشد.

برخی کاربران عراقی، ویدیویی را منتشر کردند که در آن، طرفداران تیم ملی ایران، شعار «یا علی مدد» سر دادند.
برخی کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی در عراق، تصویر نماز ظهر تماشاگران ایرانی در مقابل استادیوم احمد بن علی را پیش از دیدار ایران و ولز منتشر کردند.

برخی دیگر از صفحات نیز ویدیویی با عنوان «اهدایی از برادران عراقی به تیم ملی ایران» و با شعار «ایران و العراق لایمکن الفراق» (جدایی ایران و عراق امکانپذیر نیست) را منتشر کردند؛ ویدیویی که در آن، اشعار عراقی حماسی، روی تصاویر بازی ایران و گل های آن به ولز، ترکیب شده است.

همچنین، ویدیویی از گل های ایران در این دیدار، ترکیب شده با یکی از سرودهای حماسی «حشدالشعبی» عراق در شبکه های اجتماعی توجه ها را به خود جلب کرد.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 5 آذر 1401 - 11:37:39

پربازدیدها