بازگشت «انور ابراهیم» به قدرت در مالزی

پنج شنبه 3 آذر 1401 - 14:7:55
بازگشت «انور ابراهیم» به قدرت در مالزی

گزارش های خبری نشان می دهد انور ابراهیم پس از آن که حزبش بیشترین آراء را در انتخابات مالزی به دست آورد، نخست وزیر این کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری برنامای مالزی، انور ابراهیم سیاستمدار 75 ساله ساله موفق شد با کسب حداکثر آرا به عنوان دهمین نخست وزیر مالزی منصوب شود.

 

پادشاه مالزی انور ابراهیم را به عنوان نخست‌ وزیر جدید مالزی اعلام کرد. ائتلاف پاکاتان هاراپان (PH) انور ابراهیم بیشترین کرسی‌ را در انتخابات به دست آورد، اما هیچ حزب یا ائتلافی اکثریت 112 کرسی پارلمان را که برای تشکیل دولت لازم است، به دست نیاورد.

سلطان عبدالله سلطان احمد شاه اعلام کرد انور نخست وزیر خواهد شد زیرا از حمایت اکثریت  نمایندگان پارلمان مالزی برخوردار است و امروز در کاخ سلطنتی سوگند یاد خواهد کرد. 

اسماعیل صبری یعقوب نخست وزیر کنونی مالزی 10 اکتبر، انحلال پارلمان را اعلام و ابراز امیدواری کرد که این امر ثبات سیاسی را به کشور بازگرداند و کابینه ای باثبات تشکیل شود.

طی دو سال گذشته، دو نخست وزیر در مالزی تغییر کرده اند و رئیس دولت فعلی پس از استعفای سلف خود به دلیل از دست دادن اکثریت در پارلمان، جای او را گرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 3 آذر 1401 - 14:7:46

دسته بندی :