سخنگوی قوه قضائیه خبر داد ؛

دخالت 40 تبعه خارجی در اغتشاشات ایران

سه شنبه 1 آذر 1401 - 15:43:0
دخالت 40 تبعه خارجی در اغتشاشات ایران

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد 40 نفر از اتباع خارجی که در اغتشاشات اخیر دخیل بودند دستگیر شدند که تحقیقات درباره پرونده آن‌ها در دست انجام است و مطابق قوانین داخلی کشور با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای با تسلیت به ملت داغدار ایران بر اثر جنایات تروریست‌های مسلح بیان کرد : صحنه هایی که در روزهای اخیر در صحنه و میدان برخی از شهر های مختلف کشور رخ داد به خوبی عمق برنامه های دشمن و خواب های آشفته آنها را برای آینده ایران یکپارچه و سربلند  نشان داد. 

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد قوه قضاییه با عناصر خارجی دستگیر شده در اغتشاشات اخیر و اینکه چند نفر از عناصر اطلاعاتی کشور فرانسه در اغتشاشات اخیر دستگیر شده اند، گفت: دو جاسوس فرانسوی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و جاسوسی دستگیر شدند و در حال حاضر بازداشت هستند و پرونده آن‌ها در مرحله تصمیم نهایی است که پس از تصمیم گیری نهایی، درباره آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود. 

وی افزود: همان‌هایی که از سوی جنایتکاران تابلو دار بین الملی مسلح شده اند تا امنیت عمومی را مخدوش سازند همان‌هایی هستند که در پشت رسانه های پر رنگ و لعاب، تروریست ها را تجهیز و تشویق می کنند.اینکه امروز دشمن رسما پرده از چهره انداخته و در شبکه های مجازی دستور قتل، آتش و خونریزی می دهد به خوبی نشان می دهد دشمن امروز از عدم همراهی مردم ایران اسلامی سخت خشمگین است. دشمن از شکست اعتصاب های فراخوانده عصبانی است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: برنامه دشمن این بود که عموم جامعه را با ایجاد شبهات پی در پی در جنگ های شناختی و ترکیبی جدید به صحنه بیاورد و از ظرفیت مردم با نام اعتراض علیه برخی از دستگاه ها استفاده کند که موفق نشد.

وی با اشاره به رگبار بستن مردم بی دفاع، حافظان امنیت و کشتن جوانان ملت با چاقو، قمه و سلاح گرم در کف خیابان و کشته سازی از مقتولینی که خود با اسلحه گرم به قتل رساندند، گفت: این اقدامات نشان از نقشه شومی می‌دهد که با آگاهی مردم دفع شد.

ستایشی ادامه داد: تروریست‌‎های رسانه‌ای از ابتدا صحنه آرایی را مهیا و تروریست‌های کف خیابان را تسلیح کردند و خود دستور به رگبار بستن مردم بی دفاع، کودکان، زنان و مدافعان مظلوم امنیت را صادر کرده است. قاتلانی که برای خون به ناحق ریخته مردم هلهله و شادی می‌کنند اما با تغییر چهره در رسانه خود فاز دیگری از این عملیات آلوده را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که مقابله مردم با تروریست‌ها سخت و پشیمان کننده است، گفت: تروریست‌ها با این رفتار نشان می‌دهند که حتی حاضر نیستند هزینه اقدام ناجوانمردانه و کور خود را پذیرفته و برای این منظور دست سیاه و به خون رنگین شده خود را مخفی کنند.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: ملت ایران سابقه سیاه منافقان و ترورهایشان در دهه ۶۰ و سابقه ترورهای تجزیه طلبان در مرزهای غربی را فراموش نخواهند کرد. خوب است تا دشمنان به نگاه عقبه ذهنی مردم نسبت به این اقدامات بیندازند و نگاهی به نقره داغ شدن نزد ملت ایران داشته باشند تا دریابند نگاه مردم در برخود با تروریست چه طعمی دارد.

وی افزود: دشمن در نوبت‌های قبل علی‌رغم اینکه اهداف امروزی را در پیش داشت سعی در حفظ چهره دیپلماتیک خود را داشته که با اقدامات امروز چهره واقعی خود را نشان داد، لذا این امر موجب همبستگی بیشتر ملت ایران را فراهم کرده است.

ستایشی ادامه‌ داد: آحاد جامعه حتی افرادی که برخی گلایه ها و اعتراضاتی را نسبت به مسئولان نظام را دارند از نظام انتظار برخورد با تروریست‌ها را دارند که این موضوع نشانه همین واقعیت است.

وی افزود: تروریست‌های مخل امنیت و قاتلان مردم در کف خیابان همان تروریست‌های اقتصادی هستند که مانع فعالیت اقتصادی سالم ملت ایران هستند. همان تروریست‌های رسانه‌های معاند هستند که دستور انحرافات افکار عمومی را صادر می‌کنند.

سخنگوی قوه‌ قضاییه گفت: عَلَم خونخواهی خون‌های به ناحق ریخته شده در دستان قوه قضاییه است. بر اساس تدابیر متخذه با سرعت و دقت و با متضمن مولفه صحت، بدون چشم پوشی از حق امنیت به وظیفه خود عمل می‌کنیم و تروریست‌ها را در هر موقعیتی باشند به سزای اعمالشان خواهیم رساند. قوه قضاییه از خون شهدا نخواهد گذشت و نمی‌گذارد خون شهدا پایمال شود.

وی افزود: با توجه به اتفاقات و نوع رفتار دشمن در صحنه به وضوح روشن است که فردای ایران چگونه است، ایرانی ویران همچون سرنوشت برخی از کشورهاست که این آرزوی خام با هوشیاری مردم و مسئولان مانند گذشته ناموفق و محکوم به ابطال است.

ستایشی گفت: قوه قضاییه از خون این عزیزان نخواهد گذشت و نمی‌گذارد که خون این عزیزان پایمال شود این اطمینان را به ملت همیشه در صحنه اعلام می‌کنیم.
وی با اشاره به ششم آذرماه و سالروز ارتش، گفت: این روز سالروز تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به فرمان حضرت امام (ره) است.
سخنگوی قوه قضاییه با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: نهال نوپایی که امام در آغازین روزهای ملت بنا نهاد و امروز تبدیل به شجره مبارکه تنومندی شده که در تمام ابعاد حافظ ملت، استقلال، ایمان و امنیت عمومی مردم ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر روز کارآمدی بسیج و نیازمندی به آن بیشتر مشخص خواهد شد، گفت: بسیج نه تنها در بعد امنیتی و دفاعی بلکه در ابعاد سیاسی، علمی، فرهنگی و … امتحان خود را پس داده است، امروز عمده مسئولیت جهاد تبیین بر دوش بسیج و بسیجیان است.

ستایشی ادامه داد: بسیج در کنار سایر اقدامات خود وظیفه روشنگری، تبیین و مقابله با تهدیدات دشمن را بر دوش می‌کشد، لذا مجدد این روز را خدمت ملت بزرگوار و بسیجیان ولایی و جان بر کف تبریک می‌گویم. 


 


سه شنبه 1 آذر 1401 - 15:2:38

دسته بندی :