بن‌سلمان چگونه از آمریکا مصونیت قضایی گرفت؟

یک شنبه 29 آبان 1401 - 12:0:59

روزنامه نگار لبنانی متخصص در امور خاورمیانه با اشاره به مصونیت قضایی دادن آمریکا به ولیعهد سعودی در پرونده قتل جمال خاشقجی این احتمال را مطرح کرد که راه برخورداری از چنین مصونیتی را آمریکایی‌ها به بن سلمان یاد داده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خلیل نصرالله در برنامه «قضیه ساخنه» که با موضوع «آمریکا؛ منافع در رأس اولویت‌هاست» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: حدود 35 روز بعد از آن که محمد بن سلمان به عنوان نخست وزیر عربستان منصوب شد، آمریکا به او در پرونده قتل خاشقجی مصونیت قضایی داد که با قوانین آمریکا مطابقت دارد و قبلا نیز به شماری از نخست وزیران عرب و غیرعرب چنین مصونیتی داده شده بود. اما در بخش سیاسی، این پرسش مطرح است که چه کسی به محمد بن سلمان توصیه کرد برای برخوردار شدن از این مصونیست، نخست وزیر شود؟ چرا که این اقدام بن سلمان مبهم است و تاکنون در عربستان سابقه نداشته است که سمت نخست وزیری به ولیعهد واگذار شود.

این روزنامه نگار متخصص در امور منطقه افزود: با بررسی بیشتر مشخص می شود که احتمالا آمریکایی‌ها که ممکن است از تیم دولت کنونی یا از تیم جمهوری خواهان باشند، چنین توصیه ای به بن سلمان کرده باشند. چنین مصونیتی جنایات عربستان سعودی علیه ملت یمن را نیز شامل می شود. به این ترتیب امکان ارتباط مستقیم بن سلمان با دولت آمریکا که در گذشته وجود نداشت، فراهم می شود


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 29 آبان 1401 - 12:0:54