تحلیل شاباک از وضعیت تشکیلات خودگردان

شنبه 28 آبان 1401 - 9:55:30
تحلیل شاباک از وضعیت تشکیلات خودگردان

دستگاه اطلاعاتی داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه هشدار داد که تشکیلات خودگردان فلسطین به سبب ناآرامی‌های اخیر در کرانه باختری در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اینترنتی «واللا نیوز»، «رونین بار» رئیس شاباک در جریان دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو با اشاره به شرایط وخیم امنیتی کرانه‌باختری و افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی گروه‌های مقاومت فلسطین مدعی شده است که تشکیلات خودگردان و «محمود عباس» ریاست این تشکیلات در لبه پرتگاه فروپاشی قرار دارند.
منابع مطلع افزوده‌اند که علاوه بر شاباک نهادهای دیگر امنیتی همچون دستگاه اطلاعات ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز نسبت به تشدید بحران امنیتی در کرانه‌باختری به ویژه در سایه ظهور گروه‌های جدید مقاومت فلسطینی همچون عرین‌الاسود (بیشه شیرها) ابراز نگرانی کرده‌اند. این نهادها نسبت به عدم پیروی و تبعیت گروه‌های مقاومت فلسطینی در کرانه باختری از تشکیلات خودگردان و همچنین نحوه دستیابی آنها به سلاح هشدار داده‌اند.
تشدید نگرانی‌ها از بحران امنیتی در کرانه باختری در شرایطی است که متحدین نتانیاهو در ائتلاف جدید پیش‌رو مانند ائتلاف «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بتصلائل اصموطریچ» و حزب راست افراطی «قدرت یهودی» به رهبری «ایتامار بن گویر» خواهان مشارکت رهبرانشان در کابینه امنیتی آتی نتانیاهو با هدف تقویت حضور نظامیان صهیونیست و فراخوان عمومی آموزش حمل و استفاده از سلاح در میان شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه‌ باختری شده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 28 آبان 1401 - 9:55:25