راه اندازی هشتگ‌ « قتل عام را متوقف کنید» در عربستان

شنبه 14 آبان 1401 - 14:54:54
راه اندازی  هشتگ‌ « قتل عام را متوقف کنید» در عربستان

کاربران فضای مجازی در عربستان هشتگ‌ « قتل عام را متوقف کنید» راه‌اندازی کردند و  این موضوع حاکی از آن است که رژیم آل سعود در آستانه ارتکاب یک قتل عام جدید است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، « فواد ابراهیم» یکی از اعضای انجمن مخالفان در شبه جزیره عربستان دراین باره گفت: ما تابه حال نشنیدیم و ندیدیم که یک معترض  در کشوری  به دلیل شرکت در یک تظاهرات اعدام شده باشد، اما در عربستان سعودی بسیاری از جوانان به اتهام اعتراض و نافرمانی از حاکم، تهدید امنیت، حمل سلاح و ایجاد سازمانی مرتبط با خارج از کشور در معرض اعدام قرار دارند.
وی افزود: سکوت متحدان عربستان سعودی (عمدتاً آمریکا، انگلیس و فرانسه) در مورد  تشدید صدور  احکام اعدام علیه جوانانی که در تظاهرات مسالمت آمیز 2011 شرکت کردند، مشکوک است.
«عادل السعید» معاون  سازمان  سعودی اروپایی حقوق بشر نیز در توییتی نوشت: عربستان از اعدام‌ها برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند که ربطی به شرع و عدالت ندارد، بسیاری از کسانی که تهدید به اعدام  می‌شوند با اتهامات مرتبط با عقاید مسالمت‌آمیز یا شرکت در تظاهرات یا به دلیل ابراز عقاید تاریخی و مذهبی خود، مانند «حسن فرحان المالکی» محقق سعودی  روبرو هستند.
 وی تاکید کرد: اسناد و شواهد  نشان می‌دهد که بسیاری از قربانیان اعدام در دادگاه  اعلام کرده‌اند  که  تحت شکنجه مجبور به اعترافاتی شده‌اند که بازرسان از آن‌ها خواسته‌اند. با وجود این، قضات سعودی  بدون توجه به شرایط وحشتناک و اقدامات خودسرانه‌ای که علیه آنها انجام می شد، احکام اعدام صادر کردند.
این فعال حقوق بشر گفت: در ابتدای مارس 2022 « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اعلام کرد که مجازات مربوط به اعدام به جز در مواردی مربوط به جنایت قتل لغو شده؛ اما فهرست افرادی که  در معرض اعدام قرار دارند ادعاهای وی را تکذیب می‌کند ؛ چراکه اکثر آن‌ها  مرتکب قتل نشده‌اند.
همچنین دکتر « حصه بنت محمد الماضی» با تاکید براینکه  قتل عام را متوقف کنید، گفت: زندگی‌ها نابود شد و بسیاری قربانی شدند. تاریکی  زندان‌های بدنام سعودی را فراگرفته و بسیاری از افراد تحت  شکنجه اعتراف می‌کنند و  حکم‌های ناعادلانه‌ای علیه آن‌ها صادر می‌شود. 
« مقبول العتیبی» فعال سیاسی سعودی نیز تاکید کرد: رژیم آل سعود ادعای تغییر و اصلاحات را دارد و  اسناد خلاف این امر را نشان می دهند و این رژیم به سرکوب خود ادامه می‌دهد.قتل عام را متوقف کنید.
«بدر الشهرانی» فعال سیاسی دیگر نیز به نوبه خود اعلام کرد: ما از مصیبت‌ها و بحران‌ها شکایت کنیم؟ چه کسی اصلا  به شکایات ما گوش می‌دهد؟ قتل عام را متوقف کنید.
« ضرعان نجد» منتقد آل سعود نیز تاکید کرد: رژیم آل سعود  در کاخ‌های خود لذت می‌برد و خوشگذرانی و  برای کشتن ملت‌هایی با شمشیرهایی برنامه‌ریزی می‌کند.
«علی الهاشم »  کاربر سعودی  نیز در توییتی خواستار حمایت از شیعیان قطیف و الاحساء  شد و اعلام کرد که تهدیدهای جدی رژیم سعودی مبنی بر اعدام 70 شیعه قطیف از جمله  افراد  13 تا 17 ساله از سوی رژیم سعودی وجود دارد. بدین ترتیب  از برادران شیعه خود در قطیف و الاحساء حمایت کنید.

ازسوی دیگر سازمان  سعودی اروپایی حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات سعودی دائماً و آشکارا وعده‌های  آل سعود در خصوص لغو مجازات اعدام را زیر پا می‌گذارند.
این امر پس از آن صورت گرفت که دادگاه کیفری تخصصی در  عربستان سعودی «محمد حسن لباد » را به اعدام محکوم کرد .
اخیرا نیز سازمان  سعودی اروپایی حقوق بشر فاش کرد که مقامات ریاض حکم اعدام 15 زندانی عقیدتی را صادر کرده‌اند و با صدور این احکام تعداد افراد در معرض خطر مرگ در این کشور به 53 نفر رسانده است که دست‌کم 8 نفر آنها کودک و نوجوان هستند.
همچنین یک سازمان حقوق بشری در ماه آگوست اعلام کرد که علی رغم وعده‌های «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی مبنی بر تخفیف در مجازات اعدام، تعداد افرادی که در شش ماهه اول سال 2022 توسط عربستان سعودی اعدام شده‌اند، تقریبا دوبرابر اعدام شدگان در سال 2021 است.
پیشتر نیز کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی، عربستان را «کشور رعب و اعدام» توصیف کرده و درباره موج قتل عام جدید در این کشور به ویژه علیه زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و حقوق بشری هشدار داده بود.
در طول سالهای گذشته گزارش‌های متعددی از اعدام‌های فراقانونی، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، ناپدید شدن قهری، بازداشت فعالان سیاسی و حقوق بشری و سرکوب خواسته‌های مشروع اقلیت‌های دینی در داخل عربستان به بیرون درز کرده است.
دولت عربستان همچنان به سیاست جنایتکارانه خود علیه ملت سعودی از خلال سرکوب آزادی بیان، حبس‌های طولانی ، اعدام و همچنین توقیف اجساد قربانیان ادامه می‌دهد. هرکسی که تلاش کند از مسیری که محمد بن سلمان در زمینه دین، سیاست و اقتصاد ترسیم کرده، منحرف شود یا از سیاست‌های وی انتقاد کند، مجازاتی سخت در انتظارش است. رژیم آل سعود مردمی تجمل گرا به شیوه هالووین می‌خواهد، یعنی مردمی با نقاب‌های فراوان، شادی‌ها ظاهری با ترس‌های درونی و این درحالی است که بسیاری از ملت از بحران بیکاری و اقتصادی در کشور رنج می‌برند.
با این وجود سازمان سعودی اروپایی حقوق بشر تاکید کرد که عربستان طی ده سال گذشته رکوردی را از اعدام به ثبت رسانده است و این درحالی است که از سال 2013 تا اکتبر امسال 1100 نفر را اعدام کرده که بیش از 990 مورد آن در زمان سلطنت ملک سلمان بن عبدالعزیز از اوایل سال 2015 بوده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 14 آبان 1401 - 14:54:49