انتقاد یک نهاد حقوق بشری از موج جدید اعدام ها در عربستان

دو شنبه 2 آبان 1401 - 9:7:20
انتقاد یک نهاد حقوق بشری از موج جدید اعدام ها در عربستان

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان درباره کشتار و موج جدید اعدام ها و شرایط بحرانی انسانی در این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این کمیته با صدور بیانیه ای تاکید کرد: دادگاه جنایی ریاض، حکم اعدام چند نفر دیگر از شهروندان سعودی را داده  و جرم آنان فقط، ابراز عقاید در شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در راهپیمایی مسالمت‌ آمیز برای آزادی و عدالت اجتماعی بین شهروندان این کشوربوده است.
این بیانیه افزوده است : صدور چنین احکام خودسرانه‌ای که به صورت مستمر انجام می‌شود، دروغین بودن ادعاهای رژیم سعودی مبنی بر رعایت حقوق بشر را ثابت می ‌کند.
کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان با بیان اینکه عربستان سعودی، پادشاهی وحشت است، تصریح کرد، دادگاه جنایی ریاض حکم اعدام دسته‌ جمعی افراد زیر را صادر کرده است: یوسف المناسف، عبدالمجید النمر، جواد قریریص، فاضل الصفوانی، علی المبیوق، محمد اللباد، محمد الفرج، أحمد آل ادغام، حسن زکی آل فرج و علی السبیتی.
بیانیه مذکور از جامعه بین‌المللی و نهادهای موسوم به حقوق بشری در سراسر جهان خواست که برای توقف این کشتار جمعی دست به کار شوند؛ کشتاری که با اتهامات واهی و بهانه‌های دروغین صورت می‌گیرد و مبتنی بر معیارهای قانونی و حقوقی نیست.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 2 آبان 1401 - 9:7:11