پشت پرده تلاش رسانه‌ای برای القاء احتمال حمله ایران به عربستان

پنج شنبه 12 آبان 1401 - 15:27:35
پشت پرده تلاش رسانه‌ای برای القاء احتمال حمله ایران به عربستان

یک رسانه‌های آمریکایی اخیرا در تلاش برای جریان‌سازی خبری علیه جمهوری اسلامی بر بستر اصولی پذیرفته شده چون «دفاع مشروع» مدعی شد ایران قصد دارد به اهدافی در خاک عربستان سودی حمله کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روز سه‌شنبه «وال استریت ژورنال» مدعی شد ریاض اطلاعاتی به واشنگتن داده است که از احتمال حمله ایران به اهدافی در داخل خاک عربستان طی روزهای آینده خبر می‌دهد. در یادداشت این روزنامه ادعا شده است ارتش آمریکا و دیگر نیروها در منطقه غرب آسیا، سطح آماده‌باش را افزایش داده و آماده مواجه شدن با هر رویدادی در این خصوص هستند.

این خبر در شرایطی منتشر شده که که طی هفته‌های اخیر رسانه‌های وابسته به رژیم سعودی و برخی گروهک‌های مورد حمایت ریاض و کشورهای غربی، به اغتشاشاتی که پس از فوت مهسا امینی روی داد دامن زده‌اند. در چنین شرایطی، مطالبات مردمی و همچنین عقلانیت حکمرانی بر پایه تامین حداکثری منافع و امنیت ملی ایجاب می‌کند که کشور مورد هدف از ابزارهای تنبیهی خود برای پاسخ‌گویی به شرارت‌ها و خصومت‌های پیدا و پنهان بهره ببرد.

در چنین فضایی، انتشار خبر وال استریت ژورنال که هیچ‌گونه مستندی برای تایید آن ارائه نشده در واقع تلاشی برای جریان‌سازی خبری بر بستر اصولی پذیرفته شده چون «دفاع مشروع» است که البته به‌دلایلی که ذکر آن رفت ضریب باورپذیری بالایی نزد افکار عمومی نیز دارد.

با این حال تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هر روشی غیر از احترام و رعایت اصول پذیرفته شده در مناسبات همسایگی و بین‌المللی در مواجهه با ایران به طور قطع به غیر از زیان و خسران، دستاورد دیگری برای طرف متوهم به‌دنبال نخواهد داشت. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 آبان 1401 - 15:27:30