سید هادی سید افقهی در گفتگو با الکوثر ؛

هدف بیگانگان از دامن زدن به اغتشاشات در ایران

دو شنبه 9 آبان 1401 - 15:33:16

تحلیلگر سیاسی و دیپلمات سابق ایرانی، هدف دشمنان جمهوری اسلامی از دامن زدن به اغتشاشات و تحریک اغتشاشگران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدهادی سیدافقهی در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «اغتشاشات در ایران و تحریکات منطقه‌ای و بین‌المللی» از شبکه الکوثر پخش شد گفت : دشمنان جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از برنامه خود از دیرباز تاکنون به ارزیابی اوضاع داخلی ایران می پردازند تا ببینند چگونه می توانند بر داخل ایران تاثیر بگذارند. تحریک افراد به اغتشاش، موضوعی است که در اتاق های دربسته درباره آن تصمیم گیری می شود و نمی توان گفت ناآرامی ها به طور تصادفی شکل گرفته است.
این دیپلمات سابق ایرانی افزود: در گزارش مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به طور مفصل این توطئه که مدتها روی آن کار شده و به دست متخصصان انقلاب های رنگین و جنگ روانی و جنگ خیابانی و حمایت از تروریسم تهیه شده، تشریح شده است. با خواندن این گزارش به آسانی می توان فهمید جریان چیست و هدف چیست. بحمد الله ایران راه را به روی آنان بست.
سیدافقهی افزود: هدف اولیه از این تحریکات دشمنان، مجبور کردن ایران به تسلیم شدن در میز مذاکرات هسته ای است و اگر ایران در این زمینه تسلیم شود، خواسته ها و شروط دیگر مثل نفوذ راهبردی ایران در منطقه و حقوق بشر و حمایت ادعایی ایران از تروریسم و خواسته های مشابه مطرح می شود.
به گفته این تحلیلگر سیاسی، دشمنان با بهره برداری از ماجرای فوت خانم مهسا امینی که شهروند کُرد و سنی بود و ارتباط دادن آن به گشت ارشاد، تلاش کردند به حجاب ستیزی، قوم گرایی و مذهب گرایی دامن بزنند. ولی مشخص شدن واقعیت درباره فوت مهسا امینی، نقشه آنان را خنثی کرد. پس از آن عنصر داعش را وارد میدان کردند و وقتی به خشونت متوسل می شوند به این معنا است که دشمن همه برگه های خود در جنگ نرم و برخورد خیابانی را از دست داده است. 

مطالب مرتبط : 

اشک تمساح آل سعود برای حقوق بشر در ایران!

اتمام حجت سردار سلامی با توطئه کنندگان علیه ایران 


دو شنبه 9 آبان 1401 - 15:33:4