نقش شبکه‌های اجتماعی در شکل دادن به جوامع

یک شنبه 8 آبان 1401 - 15:3:0

پژوهشگر لبنانی بر تاثیر شبکه های اجتماعی در ساخت و شکل دادن به جوامع تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم دکتر نزیهه صالح در برنامه «الوجه الآخر» که با موضوع «حجاب زن، بین ثابت و متغیر» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: ما به ساخت اصطلاحات جدید نیاز داریم تا موضوع حجاب را برای زنان و دختران جا بیندازیم. شاید زبانی که اکنون به این منظور استفاده می کنیم، زبان مناسبی نباشد. فقط ما نیستیم که نقش تربیتی و فکری در جامعه داریم بلکه شبکه های اجتماعی شریک اصلی در شکل دادن به این جوامع محسوب می شوند و باید شیوه های جایگزین تربیتی و زبانی پیدا کنیم تا بتوانیم این موضوع را به دختران و زنان منتقل کنیم تا برای داشتن حجاب متقاعد شوند.

این پژوهشگر لبنانی افزود: مثلا وقتی با برخی دختران درباره حجاب صحبت می کنیم آنها می گویند در قرآن کریم چیزی به نام حجاب وجود ندارد و حجاب واجب نیست... در اینجا شاهد بازی لغوی و لفظی هستیم و باید از زبانی استفاده کنیم که دختران آن را بفهمند. ما باید مفاهیم و اصطلاحات جدیدی را استنباط کنیم که زنان و دختران آن را بفهمند تا به حجاب علاقه‌مند شوند.

برنامه گفتگو محور «الوجه الآخر» روزهای جمعه ساعت 20:30 به وقت مکه (21 به وقت تهران) پخش و روز بعد در ساعت 8 صبح به وقت مکه (8:30 به وقت تهران) بازپخش می شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 8 آبان 1401 - 14:21:0