تمرکز رسانه های صهیونیستی بر طالبان و اهداف پشت پرده آن

دو شنبه 2 آبان 1401 - 13:25:12
تمرکز رسانه های صهیونیستی بر طالبان و اهداف پشت پرده آن

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی با تمرکز بر سفر منطقه‌ای مقامات طالبان، خط خبری نزدیکی «کابل» به «تل‌آویو» را همچنان دنبال می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از خبرگزاری تسنیم ، نزدیک به دو هفته قبل، کشور ترکیه میزبان نشستی با عنوان «اتحاد العالمی لعلماء المسلمین» بود. در بیانیه‌ای که از سوی ریاست اداره امور دینی ترکیه صادر شد، درباره این کنفرانس گفته شد:«این کنفرانس حول محور روش‌های تربیتی قرآن کریم و سیره نبوی(ص) و همچنین بسیاری از مسائل فقهی مورد بحث در جامعه امروز مسلمانان می‌باشد».
اطلاعات دیگری نیز درباره این کنفرانس از زمان و طول برگزاری تا ترکیب میهمانان آن نیز منتشر شد.
پس از پایان کنفرانس نیز اطلاعات مبسوط‌تری درباره محتوای آن، از جمله نظرات شرکت‌کنندگان درباره تحولات کشور افغانستان نیز در رسانه‌ها منتشر شد.
نکته‌ای که اما در حاشیه این کنفرانس موجب شد تا برخی از جریان‌های خبری، دوباره مطرح شوند، حضور «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان در این کنفرانس دو روزه بود.
مجاهد در این نشست دو روزه به نمایندگی از دولت موقت طالبان شرکت کرد. حضور مجاهد در آنکارا و شرکت در این همایش، زمینه را برای برخی محافل به ظاهر رسانه‌ای ایجاد کرد که «خط خبری» نزدیکی دولت موقت طالبان به «تل آویو» را بار دیگر دنبال کنند.
دیدار احتمالی ذبیح الله مجاهد با مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در خلال سفر وی به ترکیه، شایعه‌ای بود که از سوی این محافل دهان به دهان گشت تا بار دیگر ذهن مخاطبان افغانستانی و کشورهای مرتبط با افغانستان مانند ایران، روسیه، پاکستان و... را نسبت به این خط خبری محک بزنند.
با کمی تأخیر و چند روز بعد برای قابل باور شدن این شایعه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که گروه طالبان افغانستان در حال تجدید نظر در موضع خود در قبال رژیم صهیونیستی است.

باورپذیر شدن این خبر نیاز به یک یا چند شاهد افغانستانی دارد؛ این قسمت از پازل نیز با طراحی یک شخصیت ناشناس در این پازل خبری تکمیل شده است؛ «یک مقام پیشین دولت افغانستان»، فردی ناشناس و مجهول که به روند باورپذیری آن و حداقل ایجاد شبهه در ذهن مخاطب کمک می‌کند.

روایت این بخش از ماجرا به این شکل است که یک مقام پیشین دولت افغانستان که گفته می‌شود در مذاکرات با دولت طالبان شرکت داشته است، به رسانه‌ها گفته است: «آن‌ها در مراحل اولیه مایل به برقراری روابط محرمانه با اسرائیل هستند تا ببینند آیا این مذاکرات در چند سال آینده موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر».
وی مدعی شده است که هدف نهایی این دیپلماسی در سایه، قرارداد دوجانبه میان اسرائیل و افغانستان است.
بسط این ماجرای فرضی از زبان این شخصیت خیالی این گونه دنبال شده است: «این مقام سابق افغانستان در عین حال تأکید کرد که این سیاست نشان‌دهنده موضع رسمی دولت طالبان نیست، بلکه دیدگاه مشترک برخی از اعضای گروه است. جناحی که از این رویکرد سیاسی حمایت می‌کند متشکل از حدود 200 نفر در سطوح مختلف گروه طالبان از جمله مقام‌های ارشد آن است».
گام بعدی، مشروعیت بخشیدن به برقراری رابطه «کابل» با رژیم کودک‌کش صهیونیستی است؛ اینکه رژیم صهیونیستی یکی از قدرت‌های منطقه است و دولت موقت طالبان برای تقویت خود نیاز به حمایت از سوی «تل آویو» دارد، لذا باید برای مقدمات آن گام لازم را بردارد.
رسانه صهیونیستی به نقل از منبع ساختگی و ذهنی خود می‌افزاید: «از دیدگاه آن‌ها، تقویت و حمایت از نظام طالبان مستلزم ایجاد روابط قوی با قدرت‌های بزرگ در منطقه است که اسرائیل نیز بخشی از آن به شمار می‌رود».
در ادامه به نقل از همان مقام مثلاً پیشین دولت افغانستان مدعی می‌شود: «اسرائیل در خاورمیانه و در صحنه اقتصاد جهانی قدرتمند و تأثیرگذار است؛ برخی از کشورهای اسلامی به دلیل منافع ملی خود با اسرائیل رابطه برقرار کرده‌اند و ما نیز منافع خود را داریم».
تلاش و تقلای رسانه‌های صهیونیستی برای نزدیک نشان دادن لایه‌هایی از قدرت در «کابل» به «تل آویو» در حالی صورت می‌گیرد که قبلاً مقامات دولت موقت طالبان به صراحت از رد هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی سخن گفته‌اند.

تقلای رسانه‌های صهیونیستی برای خوب جلوه دادن روابط دولت سرپرست کابل و «تل آویو» در گام اول، نشان از دریوزگی مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ارتباط با شمار بیشتری از کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی را می‌دهد

نگاهی به مواضع افراد شناخته شده دولت موقت طالبان، ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر تمایل برخی از سران دولت سرپرست برای ایجاد رابطه با «تل آویو» را دچار چالش اساسی می‌کند.
در همین رابطه، به ویژه سفر اخیر «ذبیح‌الله مجاهد» به ترکیه آنچه در واقعیت رخ داد، دقیقاً در نقطه مقابل رؤیا پردازی رسانه‌های رژیم صهیونیستی بود. چه اینکه در میان تصاویر منتشر شده از ملاقات‌های سخنگوی دولت موقت طالبان در آنکارا، تصویر ملاقات وی با برخی از علمایی فلسطینی را درحالی‌که نمادی از «بیت المقدس» را در میان گرفته‌اند و با پس‌زمینه تصویر بیت‌المقدس نشان می‌دهد.
تصویری که خود به تنهایی گویای واقعیت‌های بسیاری در مورد دیدگاه هیئت حاکمه افغانستان نسبت به ماجرای فلسطین است و البته پیش‌تر نیز از زبان آنان بیان شده است. 
سخنگوی طالبان پیش از این با اظهار موضع هیئت حاکمه افغانستان درباره مسئله فلسطین گفته است: اسرائیل یک رژیم نامشروع صهیونیستی و ما هیچ‌گاه آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.
از دیدگاه مجاهد که بیانگر موضع دولت سرپرست می‌باشد، اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است، قدس قضیه مشترک میان مسلمانان است و همه مسلمانان باید حول آن متحد شوند.
تقلای رسانه‌های صهیونیستی برای خوب جلوه دادن روابط دولت سرپرست کابل و «تل آویو» در گام اول، نشان از دریوزگی مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ارتباط با شمار بیشتری از کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی را می‌دهد و در گام دوم، به نظر می‌رسد این بازی رسانه‌ای برای این طراحی شده باشد که نشان دهد دولت موقتی که در افغانستان روی کار آمده است، رویگردان از روابط پایدار با کشورهای مهم منطقه و متمایل به کشورهای بلوک غرب است.
در این بازی رسانه‌ای، همچنین تحلیلگران در تهران، مسکو، پکن و... مورد هدف «جنگ شناختی» و «رسانه‌ای» هستند تا دچار خطای محاسباتی شوند و در کل این نظریه تقویت شود که دولت موقت طالبان با قضیه وجود کشور جعلی «اسرائیل» و روابط با آن مشکلی ندارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 2 آبان 1401 - 11:32:23

دسته بندی :

پربازدیدها