پهپادهای ایران و وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیشرفت ایران

یک شنبه 1 آبان 1401 - 15:32:23

قضیه ساخنه : پهپادهای ایران امروز به دغدغه اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، چرا که آنها مدعی هستند تهران این پهپادها را به روسیه رسانده است و مسکو نیز در عملیات نظامی خود در اوکراین از این هواپیماها استفاده کرده و به پیشرویهای میدانی و نظامی زیادی دست پیدا کرده است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، با این پهپادها ، روسیه حملات دقیقی به مراکز ارتش اوکراین و تسلیحات مدرن آن انجام داد و با وجود انکار مکرر ایران و روسیه مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایران در عملیات نظامی خود در اوکراین، غرب بر ادعاهای پافشاری کرد و این مسئله را حتی به شورای امنیت نیز رساند و به بهانه استفاده آنها در اوکراین ، تحریمهایی بر ضد نظامیان و شرکت های ایرانی که در ساخت پهپاد همکاری می کنند اعمال کرد.  
با توجه به اینکه غرب و آمریکا در حال مسلح کردن اوکراین به انواع سلاح ها و موشک های پیشرفته و کشنده هستند، به طولانی شدن جنگ و سوق دادن آن به جنگ جهانی سوم کمک می کنند. 
بهانه های غرب علیه ایران همانطور که مشخص است ربطی به اوکراین ندارد بلکه تلاشی برای تحت فشار قرار دادن ایران برای پذیرش آخرین پیشنهاد اروپا در مورد توافق هسته ای است، زیرا اروپا در زمستان آینده با توجه به قطع انتقال گاز روسیه به اروپا ، با سرمای شدید مواجه است و علاوه بر این تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز نیز این بحران را تشدید می کند. 
اما رژیم صهیونیستی که دخالت روسیه در اوکراین را محکوم می کند ، حملات مکرر خود را به سوریه فراموش کرده است و امروز از مسئله ادعایی پهپادهای ایران و همکاری تهران و مسکو ، برای تشدید تنش بر ضد ایران و افزایش تحریمها بر ضد تهران استفاده می کند و از سوی دیگر می خواهد حمایت خود را از اوکراین و ارسال سامانه های پدافند هوایی به این کشور ، توجیه می کند. 
ایران از طریق مسئولان و دیپلماتهای خود و در صدر آنها حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه خود تاکید کرده است که سیاست آن روشن و با جنگ در اوکراین مخالف است و ادعای ارسال پهپاد یا موشکهای ایرانی به روسیه برای استفاده از آنها در اوکراین بی اساس است. 
در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر، «جنگ در اوکراین و تحول میدانی به نفع روسیه» مورد بررسی قرار گرفت. 

«قضیه ساخنه» هر شب ساعت 19:15 به وقت مکه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود.



 


یک شنبه 1 آبان 1401 - 15:32:18