بررسی تحولات تونس در قضیه ساخنه

دو شنبه 25 مهر 1401 - 10:59:57
بررسی تحولات تونس در قضیه ساخنه

مخالفان تونسی بار دیگر در اعتراض به سیاست های دولت قیس سعید رییس جمهوری این کشور به خیابان ها آمده اند. دولت شدیدترین تدابیر امنیتی را خیابان های اصلی پایتخت به مورد اجرا گذاشته است .

تهران- ویژه‌های الکوثر محور برنامه دیشب قضیه ساخنه (پرونده داغ) تحولات تونس بود که  با حضور کارشناسان و صاحب نظران از شبکه جهانی الکوثر پخش  شد.
هزاران تن از مردم تونس با فراخوان جبهه نجات ملی در پایتخت راهپیمایی و سیاست ها و اقدامات  قیس سعید رئیس جمهور و وضعیت  کنونی کشور را محکوم کردند.
معترضان تونسی به قیس سعید، رئیس جمهور درخصوص ادامه خفقان و سیاست های سرکوبگرانه دولت هشدار دادند.
دور تازه اعتراضات در تونس پس از مرگ مالک السلیمی جوان 17 ساله شعله ور شده است، فردی که به گفته مردم، در پی مجروح شدن به دست نیروهای امنیتی فوت کرد. مالک السلیمی حدود یک ماه در یکی از بیمارستان های پایتخت در کما بود.
به دنبال آغاز تظاهرات ها ، نیروهای امنیتی در اطراف دو خیابان پایتخت شامل خیابان های حبیب بورقیبه و حبیب ثامر و اغلب مسیرهای منتهی به ابن دو خیابان مستقر شدند. این خیابان ها به روی خودروها بسته شده و فقط در صورت پیاده، امکان تردد در آنها وجوددارد.
جبهه نجات ملی و شماری از احزاب سیاسی از جمله حزب النهضه و شخصیت های ملی تونس از هواداران خود خواسته اند به خیابان ها بیایند و علیه "تکروی رئیس جمهور و قبضه قدرت توسط او و ناتوانی دولت در حل مشکلات و بحران های اقتصادی و اجتماعی تظاهرات کنند."


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 25 مهر 1401 - 10:54:8