گمانه زنی برای نشست گروه 20

آیا بایدن و بن سلمان در اندونزی دیدار می کنند؟

دو شنبه 25 مهر 1401 - 9:51:3
آیا بایدن و بن سلمان در اندونزی دیدار می کنند؟

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد جوبایدن در نشست آتی «گروه-20» در اندونزی با ولی‌عهد سعودی دیدار نمی کند.

تهران- الکوثر: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که پس از ایستادگی عربستان در کنار روسیه و علیه منافع آمریکا، جو بایدن در روابط با ریاض تجدید نظر می‌کند.
دیپلمات‌ها و تحلیلگران می‌گویند،بایدن فضای محدودی برای این اقدام خواهد داشت. تحلیلگران بر این باورند که عربستان سعودی برای منافع آمریکا در منطقه، از جمله فعالیت‌های جاسوسی و تلاش‌های این کشور برای مهار ایران بسیار مهم است.
«تام کاراکو» مدیر برنامه موشکی «مرکز مطالعات راهبردی آمریکا» گفت، منطق قوی برای ادامه همکاری بین آمریکا با عربستان جود دارد.  به گفته وی، منافع مشترک و قوی آمریکا با عربستان  و حفظ دفاع و بازدارندگی برابر تهدیدات ایران  بین دو طرف وجود دارد. 
دولت بایدن نشست گروه کاری شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا را که قرار بود ماه جاری در ریاض برگزار شود، به تعویق انداخته است.
در ماه‌های اخیر و در پی تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و گاز بوده‌اند تا به نوعی با کاهش صادرات انرژی روسیه مقابله و بر بحران انرژی خود غلبه کنند اما در این شرایط، اخیراً اوپک پلاس به کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت رأی داده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 25 مهر 1401 - 9:36:50