ریشه مشکلات کنونی امت اسلامی از نگاه رهبر انقلاب

شنبه 23 مهر 1401 - 11:10:18

تهران- ویژه الکوثر: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی علت مشکلات کنونی امت اسلامی را فقدان وحدت دانستند و تاکید کردند معنای وحدت، اقدام مشترک علیه برنامه های استکبار است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر پخش شد آمده است: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سران سه قوه و مقامات ارشد نظام و مهمانان شرکت کننده در سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی با ایشان تاکید کردند هدف از گرامی‌داشت ولادت پیامبر اکرم (ص) درس گرفتن مسلمانان و الگو قرار دادن آن در زندگیشان است.

در این دیدار که به مناسبت سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، آیت الله خامنه ای تاکید کردند مشکلات کنونی امت اسلامی به علت نداشتن وحدت است. ایشان وحدت را به معنای اقدام مشترک علیه برنامه های استکبار و محافظت از منافع امت اسلامی دانستند و تاکید کردند به همین علت لازم است ابتدا کشورهای اسلامی این منافع را مشخص کنند و بر سر آنها به توافق برسند.

رهبر انقلاب درباره تحولات جهانی نیز افزودند: نقشه سیاسی جهان در حال تغییر است و کشورها و ملت ها، نظام تک قطبی را مردود می دانند. ایشان تاکید کردند امت اسلامی با وحدت می تواند جایگاهی رفیع در جهان نوین داشته باشد.

آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به نقش توطئه های غرب در اغتشاشات ایران تاکید کردند جمهوری اسلامی به درختی تناور تبدیل شده است و کسی که به فکر از ریشه درآوردن آن است، در اشتباه است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 مهر 1401 - 11:10:10