کارشناس لبنانی : تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته ای یک تهدید روانی و رسانه ای است

جمعه 15 مهر 1401 - 14:34:41

قضیه ساخنه : نویسنده و کارشناس روابط بین الملل لبنانی در شبکه الکوثر در مورد «مداخله غرب در اوکراین و خطر برخورد با روسیه» صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، استاد علی یحیی نویسنده و کارشناس روابط بین الملل از بیروت در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «مداخله غرب در اوکراین و خطر برخورد با روسیه»  اختصاص داشت گفت : بعید است که درگیری هسته ای رخ دهد، اما تهدید به استفاده از سلاح هسته ای وجود دارد. مسکو در ژوئن گذشته استراتژی هسته ای خود را بار دیگر اصلاح کرد که بر اساس آن می تواند برای دفاع از روسیه از سلاخ هسته ای استفاده کند حتی اگر مورد هیچ حمله اتمی قرار نگرفته باشد. 
علی یحیی افزود : اما جهان در مراحل مختلف از جمله محاصره برلین، بحران کانال سوئز، جنگ کره و همچنین بحران کوبا در آستانه استفاده از تسلیحات هسته‌ای و تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای قرار داشت اما موازنه بازدارندگی هسته ای مانع از استفاده از این سلاح شد و قدرتهای هسته ای مجبور شدند سرافکنده و تحقیر آمیز از این بحرانها خارج شوند. 
وی ادامه داد: من معتقدم تهدید به استفاده از سلاح هسته ای تا این لحظه یک تهدید روانی و رسانه ای است و اگر داده ها تغییر نکند و روسیه در خصوص وحدت جغرافیایی خود احساس خطر  نکند در همین سطح باقی خواهد ماند. 
وی اضافه کرد : درحال حاضر نبرد اوکراین هنوز در مراحل ابتدایی است و این نبرد سال ها ادامه خواهد داشت و چندین عامل و استراتژی های مختلف را در بر خواهد گرفت. 


 


جمعه 15 مهر 1401 - 13:57:42