نمایندگان مجلس عراق به استعفای الحلبوسی رای ندادند

چهار شنبه 6 مهر 1401 - 15:19:15
نمایندگان مجلس عراق به استعفای الحلبوسی رای ندادند

نمایندگان مجلس عراق به استعفای محمد الحلبوسی رای موافق ندادند و وی در این منصب ابقاء شد.

به  گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جلسه امروز پارلمان عراق پس از حدود دو ماه برگزار شد و به رای گیری برای استعفای محمد الحلبوسی و تعیین نائب رئیس اول پارلمان اختصاص داشت.
در همان آغاز نشست پارلمان، همان طور که انتظار می‌رفت، نمایندگان با مخالفت با درخواست استعفای محمد الحلبوسی، بار دیگر به او رأی اعتماد دادند و وی ریاست نشست امروز را از نائب رئیسش تحویل گرفت و ادامه نشست پارلمان به ریاست او برگزار شد. 
دیروز (سه‌شنبه)، اعلام شد که محمد الحلبوسی درخواست استعفاء از ریاست پارلمان را ارائه کرده که به اعتقاد ناظران و تحلیلگران سیاسی بیشتر یک مانور سیاسی برای کسب تایید و رأی اعتماد مجدد است و نمایندگان حاضر در پارلمان درخواست استعفای او را رد خواهند کرد. 

محسن المندلاوی نائب رئیس اول پارلمان عراق شد

در جلسه امروز اداره اطلاع‌رسانی پارلمان عراق نام سه نامزد برای تصدی پست نائب رئیس اول پارلمان را معرفی کرد تا درباره آن‌ها رأی‌گیری شود.«محسن المندلاوی»، «یاسر هاشم الحسینی» و «باسم الخشان» سه نامزد معرفی شده بودند. پس از رأی‌گیری،  »محسن علی اکبر  المندلاوی» بیشترین آراء را به خود اختصاص داد تا تصدی پست نائب‌رئیس اول را به دست گیرد. 

برگزاری نشست پارلمان در سایه تدابیر شدید امنیتی و تظاهرات‌های پراکنده در بغداد

نشست امروز پارلمان عراق تحت تدابیر امنیتی شدید برگزار شد. سرلشکر ستاد «احمد سلیم» فرمانده عملیات بغداد، امروز پیش از برگزاری نشست پارلمان، از جزئیات طرح استقرار نیروهای امنیتی در پایتخت عراق خبر داد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، تصریح کرد: کلیه پل‌ها در پایتخت به استثنای پل‌های «السنک» و «الجمهوریة»، باز است و در خصوص سایر پلها نیز بازرسی و کنترل امنیتی حرکت خودروها و وسایل نقلیه وجود دارد.
فرمانده عملیات بغداد توضیح داد که طی دو روز گذشته، میدان‌های التحریر و النسور در پایتخت شاهد تظاهرات‌هایی بوده و به همین دلیل، یگان‌های امنیتی طبق برنامه برای تامین امنیت جاده‌ها و مناطق مختلف بغداد، مستقر شده‌اند. 
وی با بعید دانستن وضع مقررات منع آمد و شد در بغداد، گفت که پایان اجرای این طرح امنیتی منوط به تحولات و گشایش در بحران جاری کشور است.
این در حالی است که رسانه‌های عراقی اعلام کردند که از صبح امروز میدان التحریر عراق شاهد حضور حداکثر ۵۰ نفر از تظاهرات‌کنندگانی است که  بیشتر آن‌ها نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند و مهمترین خواسته آن‌ها، حفظ مصطفی الکاظمی در پست نخست‌وزیری و وزیر برق به دلیل دستاوردهای آن‌ها طی مدت اخیر است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


چهار شنبه 6 مهر 1401 - 15:19:10

دسته بندی :