ترسیم معادله بازدارندگی در رژه‌ نیروهای مسلح ایران

شنبه 2 مهر 1401 - 14:20:2

تهران- ویژه الکوثر: کارشناس مسائل نظامی و راهبردی با اشاره به این که برگزاری رژه‌های نظامی با هدف اطمینان خاطر دادن به دوستان و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان صورت می‌گیرد، رژه نیروهای مسلح ایران را در این زمینه موفق توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «امین حطیط» سرتیپ بازنشسته لبنانی در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: رژه نیروهای مسلح ایران بر اساس اصولی که در موضوع رژه های نظامی تعریف شده است برگزار شد و توانست پیام های مورد نظر را ارسال کند.

این تحلیلگر مسائل نظامی افزود: اصل اساسی در برپایی رژه نیروهای مسلح، ارسال پیامی به دوستان برای اطمینان خاطر دادن به آنها و ارسال پیامی به دشمنان برای به وحشت انداختن آنان و بازداشتن آنان از عمل به خواسته های قلبی‌شان است.

سرتیپ حطیط ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در سطح روابط بین المللی در دو محور تلاش می کند. محور ایجاد ائتلاف های بین المللی و پایه ریزی دوستی‌ها که در این زمینه به جایگاهی ممتاز دست یافته و در روابط مثبت بین المللی، جایگاهی محوری دارد؛ و محور مقاومت که دشمنان انقلاب اسلامی با آن مشکل دارند و می خواهند آن را نابود کنند.

تحلیلگر لبنانی افزود: ایران در رژه‌های نظامی خود، قدرت و امکانات متعدد و سامانه های خود را که ویژگی‌های بسیار بالا و ممتازی دارند به نمایش می گذارد و به این ترتیب این پیام را ارسال می کند که قدرت ترسیم معادله بازدارندگی را دارد و می تواند هزینه سنگینی بر دشمن تحمیل کند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 2 مهر 1401 - 14:13:6

پربازدیدها