واکنش کشیش لبنانی به سکوت رسانه ای در قبال زیارت اربعین

یک شنبه 13 شهریور 1401 - 18:42:51

کشیش «نعمه صلیبا» پژوهشگر مسائل روابط اسلام و مسیحیت در برنامه «قضیه ساخنه» درباره راهپیمایی عظیم اربعین و سکوت رسانه های جهانی درخصوص آن صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پدر نعمه صلیبا در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : سکوتی روشمند از طرف رسانه های منطقه ای و بین المللی درقبال این رویداد عظیم جهانی که در مسیر کربلا و زیارت اربعین شاهد هستیم وجود دارد.
وی اضافه کرد : نزدیک به بیست میلیون زائر به کربلا می روند در حالی که در رسانه های بین المللی خبری از این رویداد بزرگ نیست.
نعمه صلیبا گفت : رسانه هایی که فضای اربعین را پوشش می دهند شاهد اقدام و تلاشی جدی در جهت تهذیب رفتار زائران و مردم شرکت کننده در این رویداد بزرگ هستیم تا ویژگی جادویی و اغراق آمیزی که گاهی در کنار دین قرار داده می شود از بین ببرند و می بینیم که علما و روحانیون دینی در طول مسیر اربعین می نشینند تا به هر سوال و شبهه ای پاسخ دهند و این اقدامی خوب و مناسبی برای خالص کردن ویژگی و صفت حسینی در بین زائران است
این پژوهشگر لبنانی مسائل روابط اسلام و مسیحیت افزود : زیارت اربعین اگرچه ریشه در تاریخ بشر دارد اما امروز شاهد نوعی انفجار جهانی در این زمینه هستیم. بنابراین باید فرصت بیشتری داد تا مشارکت غیر شیعیان بیشتر شود تا عشق و فرهنگ مدارا و همبستگی در انسان سازی گسترش یابد.


 


یک شنبه 13 شهریور 1401 - 18:42:25

پربازدیدها