در برنامه این هفته «الوجه الآخر» چه گذشت ؟

یک شنبه 13 شهریور 1401 - 9:23:55
در برنامه این هفته «الوجه الآخر» چه گذشت ؟

در این قسمت از برنامه «الوجه الاخر» گفتگو درباره «بشریت و جهان شمولی در گفتمان حسینی» را با حضور جمعی از علما و اندیشمندان از مکاتب مختلف برای برطرف شدن شبهات دینی مشاهده می کنید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در برنامه این هفته شیخ محمدعلی میرزایی، رئیس مرکز مطالعات مصطفی و شیخ محمد حسن زراقط ، مدیر مرکز مطالعات الحضاره برای توسعه اندیشه اسلامی  و کشیش «نعمه صلیبا» پژوهشگر مسائل روابط اسلام و مسیحیت شرکت کردند  و اجرای برنامه نیز برعهده علاء رضایی بود.
شیخ محمدعلی میرزایی در این برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر در مورد ایده انسان سازی و ​​همچنین جهانی شدن از نظریه های فلسفه مدرن که ما آن را به طور کامل رد یا تایید نمی کنیم ، صحبت کرد و افزود این مسئله ، عناصر انسانی و نیز مفهوم جهانی شدن را که نشانه ها و مفاهیم جهانی را با خود دارد ، شامل می شود.
شیخ میرزایی افزود : مفاهیم انسان‌سازی و جهانی‌شدن شامل حالت سلطه ، انحصارطلبی و اجبار است.
شیخ میرزایی با اشاره به اینکه کلان شهر جهانی شدن الگویی را بر همه جهان تحمیل می کند ، بر نبود عدالت ، انصاف و تکثر واقعی در اندیشه جهانی شدن تاکید کرد ، چرا که تنها خود را شایسته گسترش و تسلط فرهنگی و سیاسی و در همه مسائل ، بر جهان می داند.

شیخ زراقط نیز در این برنامه گفت : دیدگاهی مشترک بین مسلمانان و حتی مسیحیان وجود دارد ، زیرا همه ادیان معتقدند که بعد اجتماعی در دین یک بعد فعلی است و باید آن را برجسته کرد و دین اگر منحصر به تنظیم رابطه انسان با پروردگارش باشد، دین واقعی نیست، رابطه انسان با انسان و رابطه انسان با هستی، جهان و محیطی که در آن زندگی می کند، یکی از مسائلی است که در صدر این مسئله وجود دارد.
کشیش «نعمه صلیبا» پژوهشگر مسائل روابط اسلام و مسیحیت نیز در این برنامه گفت : زیارت اربعین اگرچه ریشه در تاریخ بشر دارد اما امروز شاهد نوعی انفجار جهانی در این زمینه هستیم. بنابراین باید فرصت بیشتری داد تا مشارکت غیر شیعیان بیشتر شود تا عشق و فرهنگ مدارا و همبستگی در انسان سازی گسترش یابد.


 


یک شنبه 13 شهریور 1401 - 9:13:56