تحلیلگر عراقی : برابر سناریوی جدیدی در عرصه سیاسی عراق قرار داریم

جمعه 11 شهریور 1401 - 11:15:0

دکتر «غازی اللامی» پژوهشگر مسائل سیاسی از بغداد در گفتگو با شبکه الکوثر ، از بازگشت به گزینه گفتگو پس از شکست گزینه سلاح صحبت کرد و گفت : قطعا شرایطی که چند روز پیش رخ داد ، صحنه سیاسی را وارد سناریوی جدیدی می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر غازی اللامی ، پژوهشگر سیاسی در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر تصریح کرد : باید در شرایطی که در صحنه سیاسی وجود دارد ، تغییری ایجاد شود و در جهت تلاقی و یافتن پل‌های ارتباطی بین احزاب ، به‌ ویژه آنهایی که خرد سیاسی دارند ، تلاش کرد. باید از وقایع اخیر درس گرفت تا با گفتگو ، راهی برای خروج از بحران پیدا کرد و همه پیچیدگی ها برطرف شود.
وی افزود : زبان گفت و گو باید زبان حاکم برای تفاهم و پایان دادن به همه اختلافات باشد و با وجود تفاوت دیدگاه ها و آرمان های مختلف، باید زبان مشترک بین همه طیف ها وجود داشته باشد.
اللامی ادامه داد: بحران فقط در بین شیعه نیست ، بلکه در تمام گروههای که بعد از سال 2003 به وجود آمدند دیده می شود. بین سنیها ، کردها ، ترکمنها و  مسیحی ها. همه گروهها باید در سطح ملی باشند و در همان سطح و فاصله ای که با همه گروهها دارند حاضر شوند و تنها به دنبال منافع خودشان نباشند بلکه به دنبال آشتی ملی باشند تا این حوادث خونبار دیگر تکرار نشود چرا که کسانی هستند که می خواهند عراق را به جنگ و فتنه بکشانند.


 


جمعه 11 شهریور 1401 - 7:1:35