بازگشت آرامش به منطقه سبز بغداد

چهار شنبه 9 شهریور 1401 - 11:46:38

ویژه الکوثر: پس از ساعت ها درگیری بین حامیان جریان صدر و نیروهای امنیتی در منطقه دیپلماتیک نشین بغداد، معترضان پس از سخنرانی مقتدی صدر که  خواستار توقف فوری درگیری ها و عقب نشینی شد، محل را ترک کردند و آرامش به بغداد بازگشت.

خبرنگار شبکه الکوثر در برنامه مع المراسلین اشاره کرد که رئیس جریان صدر به طرفدارانش یک ساعت مهلت داد از مجلس عراق خارج شوند، درغیراین صورت از آنها برائت می جوید و کناره گیری می کند.
مقتدای صدر با بیان اینکه امیدوار بودیم که تظاهرات مسالمت آمیز برگزار شود نه با سلاح، خاطرنشان کرد: انقلابی که با خشونت خدشه دار شود، انقلاب نیست.
رهبر جریان صدر ادامه داد: از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی که به بی طرفی پایبند بودند و فرمانده نیروهای مسلح تشکر و تاکید می کنم که بسیج مردمی ( الحشد الشعبی )  هیچ ارتباطی با اتفاقات رخ داده ندارند.
روز دوشنبه و پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر رییس جریان صدر عراق از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.
پس از تداوم آشوبگری حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.
مقتدی صدر روز سه شنبه در نشستی خبری گفت در مقابل مردم سرافکنده هستم و از آنها عذرخواهی می کنم، انقلابی که خشونت و قتل در آن باشد، بد انقلابی است.


چهار شنبه 9 شهریور 1401 - 11:46:19

دسته بندی :