علت کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت سیاسی چیست ؟

سه شنبه 8 شهریور 1401 - 15:59:33

دکتر علی بیضون، استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی از بیروت ، دوشنبه شب در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر درباره علت کناره گیری سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر از فعالیت سیاسی و تعطیلی همه موسسات وابسته به آن سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر علی بیضون دربرنامه «قضیه ساخنه» گفت :  نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق  منجر به کسب اکثریت پارلمانی به رهبری جریان صدر با 73 نماینده شد ، اما اکثریت را در تشکیل دولت به دست نیاورد و به همین دلیل نیاز به ائتلاف دولتی داشت تا بتواند دولت را تشکیل دهد و زمانی که نتوانست این ائتلاف را ایجاد کند ، اکثریت پارلمانی آن ضعیف باقی ماند و نتوانست به تنهایی قدرت را به دست بگیرد.
بیضون گفت: علت هم این بود که مقتدی صدر می‌گفت «اکثریت کنترل می‌کند و اقلیت مخالف است» و خواهان مشارکت سیاسی سایر فراکسیونهای پارلمانی به ویژه سائرون، الفتح و دیگر فراکسیونها نیست.
دکتر علی بیضون افزود: با ادامه بن بست سیاسی و از آنجایی که روند سیاسی به نتیجه ای برای انتخاب یک دولت متوازن و توافقی در بین همه طیف های جامعه عراق نرسید و از این رو نتوانست این دولت را تشکیل دهد . بنابراین او در اعتراض به این وضعیت از فعالیت سیاسی کناره گیری کرد و با استعفای هفتاد و سه نفر از نمایندگان ، از پارلمان خارج شد و امروز برای همیشه خروج خود از روند سیاسی را اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 شهریور 1401 - 15:59:25