کردها برای خروج عراق از بحران سیاسی طرح رونمایی می کنند

دو شنبه 7 شهریور 1401 - 12:21:16
 کردها برای خروج عراق از بحران سیاسی طرح رونمایی می کنند

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق هیاتی را برای دیدار  با رئیس جریان صدر به بغداد می فرستد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد که مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم را در راس هیئت کُردی مامور دیدار با مقتدی صدر رهبر جریان صدر و روسای سه گانه کرده است.
این منبع به زمان برگزاری این دیدارها اشاره‌ای نکرد و افزود: مسعود بارزانی از طرح خود به زودی رونمایی خواهد کرد.

از سوی دیگر، «محما خلیل» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق به محورهای سفر بارزانی به بغداد اشاره کرد و گفت: سفر بارزانی در راستای ارائه طرح مسعود بارزانی برای پایان بن بست سیاسی و نزدیک کردن دیدگاههای گروههای سیاسی است.
«مهدی عبدالکریم»، دیگر عضو حزب دموکرات کردستان نیز، گفت: ظرف دو روز آینده هیئتی به ریاست نچیروان بارزانی با ابتکار عملی برای حل بحران سیاسی در کشور به بغداد سفر می‌کند و پس از دیدار با همه نیروهای سیاسی و احزاب، به دیدار با مقتدی صدر در نجف اشرف خواهد رفت.
همزمان «ابراهیم الدلیمی»، کارشناس عراقی هم خبر داد که حزب دموکرات کردستان و ائتلاف السیاده به ابتکار عملی رسیده‌اند و قرار است آن را با نیروهای سیاسی در میان بگذارند.
وی درباره جزئیات این طرح گفت که در آن گفت‌وگوی همه نیروهای سیاسی برای توافق جهت برگزاری جلسه مجلس به منظور تعدیل قانون انتخابات و کمیساریای عالی مستقل انتخابات و انتخاب رئیس جمهوری و تصویب قوانین مشخصی است.

دراین حال، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق با «شاسوار عبدالواحد» رئیس حزب «الجیل الجدید» دیدار و بر ضرورت پایان دادن به بن بست سیاسی در این کشور تاکید کرد.
در این دیدار که در دفتر العامری در بغداد برگزار شد، طرفین اوضاع سیاسی و راههای خروج از بحران کنونی را مورد رایزنی قرار دادند.


دو شنبه 7 شهریور 1401 - 12:4:1

دسته بندی :