جنجال استقبال قیس سعید از رهبر پولیساریو؛ سفیر مغرب از تونس رفت

شنبه 5 شهریور 1401 - 14:17:26
جنجال استقبال قیس سعید از رهبر پولیساریو؛ سفیر مغرب از تونس رفت

تهران- الکوثر: اقدام رئیس جمهور تونس در استقبال از رهبر جبهه موسوم به جبهه پولیساریو، باعث خشم مغرب از این اقدام شد و رباط در اعتراض به آن، سفیرش را فراخواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت خارجه مغرب همچنین تصمیم گرفته است  در نشست سران ژاپن و قاره آفریقا که قرار است در تونس برگزار شود، مشارکت نکند.

 قیس سعید، رئیس جمهور تونس اخیرا از ابراهیم غالی رهبر مخالفان مغرب موسوم به «جبهه پولیساریو» در سطح همتای خود استقبال و با وی دیدار کرد.

به دنبال اعتراض مغرب، تونس گفت که این دیدار در راستای شرکت ابراهیم غالی در هشتمین اجلاس سران مجمع همکاری ژاپن و آفریقا (TICAD) بوده است که ناظران آن را عذر بدتر از گناه می‌دانند.

 پولیساریو در غرب مغرب واقع شده است و بین این کشور و الجزائر بر سر مالکیت آن نزاع و مناقشه است. الجزائر آن را بخشی از خود می‌داند و به شبه نظامیان مخالف مغرب در پولیساریا کمک می‌کند. گفته می‌شود این اقدام تونس در راستای راضی کردن همسایه خود الجزائر بوده است.

وزارت خارجه مغرب گفته که استقبال تونس از «سرکرده جدایی طلبان» را اقدام خطرناک و بی سابقه دانسته و گفته که این حرکت توهین به شعور و احساسات مردم مغرب و نیروهایش است.


شنبه 5 شهریور 1401 - 14:17:22

دسته بندی :