رئیس موساد توافق با ایران را «فاجعه راهبردی» خواند

چهار شنبه 2 شهریور 1401 - 15:19:6
رئیس موساد توافق با ایران را «فاجعه راهبردی» خواند

تهران- الکوثر: احیای احتمالی توافق هسته ایران باعث نگرانی شدید دستگاههای امنیتی رژیم اسرائیل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از«الشرق الاوسط»،  در حالی که سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده‌اند که توافق هسته‌ای با ایران در حال امضا شدن است و این توافق «بسیار بدتر از توافق 2015 خواهد بود»، «دیوید بارنئاع»، رئیس موساد، این توافق را یک «فاجعه راهبردی» خواند.

همزمان دو مقام ارشد سابق در نیروگاه هسته‌ای دیمونای اسرائیل نیزتأکید کردند که ایران با تولید اورانیوم غنی‌سازی‌شده با نسبت بالا، عملا به کشوری با توان ساخت بمب اتم تبدیل شده و تنها راه جلوگیری از توقف این روند «تهدید واقعی به گزینه نظامی جدی علیه ایران» است.

دراین حال، «ایال حولاتا»، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده است ، گفت که تلاش می‌کند که امریکایی‌ها را متقاعد کند که امضای توافق هسته‌ای با ایران «اشتباه فاحشی است که موجب زیان‌های استراتژیک جبران‌ناپذیر می‌شود».

منابع امنیتی در تل آویو تأکید کردند که همه مقامات امنیتی اسرائیل به موضعی یکپارچه در این باره رسیده‌اند و همگی امضای توافق را «فاجعه راهبردی» می‌خوانند و معتقدند که تل آویو  باید از همه توان برای متقاعد کردن امریکا به عدم امضای توافق استفاده کند.

آنان گفته‌اند که اسرائیل به چنین توافقی پایبند نخواهد بود و برای تأمین امنیت خود هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.


چهار شنبه 2 شهریور 1401 - 14:35:42